نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. ارديبهشت 1397 - 13:03   |   کد مطلب: 25710
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال، جلوگیری از ورود کالای قاچاق در اولویت کاری نیروی انتظامی شهرستان قرار گرفته است گفت: کشفیات کالای قاچاق در ۲ ماهه ابتدای امسال در ملایر ۲۰ درصد افزایش داشته است.

داود علی بخشی در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی شهرستان در 2 ماهه ابتدای امسال در زمینه تصادفات جرحی و فوتی به ترتیب 14 و 50 درصد کاهش داشتیم که این امر برگ زرینی بر افتخارات این نیروی خدوم است .

وی با بیان اینکه در زمینه کشف و ضبط انواع مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 13 درصدی داشتیم ‌گفت: از ابتدای سال در زمینه کشفیات با جدیت و اهتمام کار را شروع کردیم و در ماه‌های آتی نیز در این زمینه با قوت و قدرت حرکت خواهیم‌کرد.

وی بیان کرد : علی‌رغم اینکه در روزهای گذشته شاهد بروز یک فقره قتل در شهرستان بودیم در کمتر از 24ساعت قاتل دستگیر شد گفت: در مدت 2 ماهه ابتدای امسال در زمینه نزاع و درگیری‌ها در سطح شهرستان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته کاهش‌ 11 درصدی را شاهد بودیم..

علی بخشی بیان کرد: یکی ازدلایل اصلی کاهش نزاع درگیری‌ها در سطح شهرستان را در وحله اول حضور به موقع پلیس، راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌های سطح شهرستان و ارائه خدمات مشاوره‌ای، مدد کاری اجتماعی و روانسنجی به افراد است.

وی از دیگر عوامل موثر در کاهش جرائم و نزاع درشهرستان به برگزاری کلاس‌‌های آموزشی و بالا بردن سعه صدر افراد و دادن اطلاعیه‌های پیشگیری در نمازهای جمعه و غیره  اشاره کرد، و گفت:جامعه ما باید به سمتی برود که مردم ما پلیس خود باشند که در این زمینه ما باید روحیه و درک متقابل افراد را در جامعه تقویت کنیم و آگاهی آنها را بالا ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی ملایر با اشاره به اینکه برای کاهش جرائم و نزاع‌ها باید آستانه تحمل مردم را تقویت کنیم، گفت: این امر تنها مختص نیروی انتظامی نیست و ارگان‌های چون آموزش و پرورش، بهزیستی، صدا و سیما و غیره نیز باید تلاش کنند که افرادی با سطح فکر بالا و آگاهی تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای فریضه امربه‌معروف و‌نهی از منکی نیازمند عزم ملی با روحیه جهادی است از فعال بودن‌ گشت‌های امر به‌معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان‌ خبر داد و افزود: با توجه به اینکه امر به ‌معروف و ‌نهی از منکر یکی از رسالت ‌های خطیر رسالت دین ماست و ضروری‌است همه اقشار مردم در این زمینه پای کار باشند .

علی بخشی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان خط قرمز پلیس برخورد با هرگونه هنجار شکنی است، تصریح کرد: افرادی که به هر دلیلی قادر به روزه‌داری نمی‌باشند باید برای صرف غذا برنامه‌ریزی داشته باشد چرا که در ایام‌ ماه رمضان خوردن و آشامیدن در ملاء عام خلاف قانون بوده و برخورد جدی ‌می‌شود .

فرمانده نیروی انتظامی ملایر با اشاره به اینکه بهترین زمان برای سارقان وسایل نقلیه هنگام افطار و یا زمان‌های برگزاری نماز جماعت و سایر فرائض است خواستار توجه شهروندان و رعایت کلیه موارد ایمنی شد.

علی بخشی با اشاره به اینکه واحدهای صنفی و اغذیه فروشی‌ها قبل از افطار مجاز به تهیه و فروش غذا نیستن و در صورت مشاهده برخورد می‌شود گفت: با توجه به اینکه یکی از روش‌های سرقت آلوده نمودن مواد غذایی به‌ مواد بی‌هوش کننده است از شهروندان خواست از پذیرفتن غذا، شیرینی و نذری از افراد غریبه و مراجعین ناشناس جدا خوداری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه متصدیان هتل‌ها ، مهمانپذیرها ، رستوران‌‌های، بین راهی، پایانه‌ها و غیره با اخذ مجوز از مراجع ذیربط ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به‌ مسافران خدمات ارائه دهند، گفت: سایر رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌‌ها از اذان صبح تا هنگام افطار پذیرای مشتریان نخواهند بود.

فرمانده نیروی انتظامی ملایر نسبت به ارتقاء امنیت معاب، بوستان‌ها و‌ تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه به ویژه در زمان افطار و شب‌های قدر تاکید‌ کرد و افزود: در راستای رفاه حال شهوندان دستورالعمل‌‌های ترافیکی ویژه‌ای در ایام ماه رمضان در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار