نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. ارديبهشت 1397 - 7:54   |   کد مطلب: 25697
مدیر امور منابع آب ملایر گفت: با شدت گرفتن بارش های بهاری، سد کلان ملایر در آستانه سر ریزی است و در صورت تداوم بارش ها، این سد پایان اردیبهشت ماه امسال سر ریز می کند.

جمشید نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با وجود اینکه حجم فعلی آب سد کلان ملایر بیش از 44 میلیون متر مکعب است، اما سد هنوز سر ریز نکرده است.
وی با بیان اینکه کم آبی امسال در مقایسه با 50 سال گذشته بی سابقه است، افزود: با بارش هایی که به تازگی داشتیم، میزان قابل توجهی آب پشت سد کلان ملایر ذخیره شد.
وی ادامه داد: بارش های امسال نسبت به سال آبی گذشته 30 تا 45 درصد کاهش یافته است.
نوروزی با بیان اینکه نفوذ آب به منابع آب زیرزمینی و به تاخیر انداختن برداشت آب از منابع زیرزمینی از فواید بارش های بهاری است ادامه داد: هر اندازه بارش‌ های بهاری بیشتر باشد، نفوذ آب به ‌منابع زیر زمینی افزایش یافته و برداشت آب از چاه‌ها به تعویق می‌افتد.
وی ادامه داد: اگر در 2 سال گذشته افت شدید کم ‌آبی نداشتیم و برداشت از منابع آبی در اواخر اردیبهشت و اوایل خردادماه انجام ‌می شود، به دلیل بارندگی‌های بهاری بوده است.
به گزارش ایرنا، سد کلان ملایر سال 1390 با هدف تامین سالانه 12 میلیون مترمکعب آب شرب مورد نیاز شهر ملایر و تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و مسایل زیست محیطی به بهره برداری رسید.
این سد در 30 کیلومتری جنوب شهر ملایر احداث شده و دارای حجم مخزن 45 میلیون متر مکعب است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار