نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. ارديبهشت 1397 - 7:51   |   کد مطلب: 25696
مام‌ جمعه ملایر با اشاره به اینکه شهدا نمونه بارز خودسازی و خداشناسی بودند اظهار داشت: اگر می‌خواهیم جامعه خود را بسازیم باید شهدا را الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام‌ محمد باقر برقراری صبح امروز در مراسم "دوست آسمانی من" در دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره به اینکه امروز همه تلاش دشمنان اسلام و انقلاب به فراموشی سپردن مکتب و فرهنگ عاشوراست تصریح کرد: شهدا با پیوستن به سپاه امام‌حسین(ع) و دفاع از مظهر و مکتب شهادت، نگذاشتن این‌ مکتب به فراموشی سپرده شود.

امام‌ جمعه ملایر انقلاب اسلامی ما را برگرفته از مکتب و قیام عاشورا دانست و افزود: امروز نیز شهدای ما به تأسی از سالار و سرور شهیدان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ما دفاع کردند و اجازه ندادند که دشمنان چراغ این مکتب را خاموش کنند.

برقراری با اشاره به اینکه همه مراحل زندگی شهدا برای ما درس است افزود: با مطالعه زندگی شهدا ما در می‌یابیم لحظه لحظه زنگی آنها رنگ و بوی خدایی داشته و همواره در عرصه بندگی و خوسازی بوده‌اند.

وی با اشاره به روحیات و حالات معنوی شهید ابراهیم هادی اظهار داشت: این شهید بزرگوار در همه مراحل زندگیش به حضرت زهرا (س) متوسل می‌شده و با توسل به آن حضرت گمنامی را از خدا می‌خواهد و اینها همه برای ما درس‌های ارزشمندی‌است که اگر آموخته و به آن عمل کنیم قطعا مسیر سعادت را یافته‌ایم.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به شخصیت معنوی و وجود خدایی این شهید بزرگوار و اینکه اخلاص و ‌معنویت این شهید تا جایی بوده‌ که برخی بزرگان و اساتید ما از او می‌خواستند که درحقشان دعا کند، تصریح کرد: مقام‌ معظم رهبری نیز فرمودند مطالعه زندگی نامه شهید ابراهیم هادی انسان را متحول و‌ میخکوب می‌کند.

برقراری با اشاره به اینکه شهدا چراغ هدایت و اگوی خودسازی و‌ خداشناسی هستند گفت: شهید هادی الگوی مناسبی برای آحاد‌ مردم و‌ مسئولان است که با حرکت در مسیر ولایت و الگوگیری از سالار شهیدان به درجه تقرب‌الهی دست یافت .

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر شهید هادی را از شهدای الگو ‌و شاخص شهرستان دانست و افزود: اخلاص، معنویت و‌ خودسازی مهمترین شاخصه شهید هادی بود که ضروری‌است امروز مدیران و‌ مسئولان‌ جامعه اسلامی در اولویت کارهای خود قرار دهند.

مرتضی مرادی با بیان اینکه جامعه امروز ما نیازمند شهدای شاخصی چون شهید هادی و دیگر شهدای انقلاب، دفاع‌ مقدس و مدافع حرم است که با رفتار، گفتار و‌کردارشان ما را راهنمایی کرده و به سرمنزل مقصود و سعادت ابدی برسانند.

مرادی با بیان اینکه شهید هادی دافعه نداشت و به شدت عمل‌گرا بود افزود: مراکز آموزش‌عالی، دانشگاه‌‌ها ، مدارس، مراکز فرهنگی، مساجد و غیره امروز موظفند بیش از هر زمان دیگری شهدا و این الگوهای ایثار، خودسازی و خداشناسی را برای آحاد مردم ‌و به‌ویژه نسل جوان ‌و‌ نوجوان به‌خوبی معرفی کنند .

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره به اینکه پویش مردمی یادواره شهید ابراهیم هادی همه ساله همزمان با میلاد شهید ابراهیم هادی در گلزار شهدای شهرهای کشور برگزار می‌شود گفت: با توجه به سابقه درخشان دانشگاه پیام نور ملایر در برگزاری برنامه‌های فرهنگی امسال بزرگداشت این شهید بزرگوار با همکاری شهرداری شهرستان با عنوان دوست آسمانی من در دانشگاه پیام‌نور ملایر با حضور دانشجویان این‌ مرکز برگزار شد.

به گزارش تسنیم در پایان مراسم از خانواده‌های شهدای ملایر، فرزندان شهید دانشگاه پیام نور وخانواده دو شهید مدافع حرم شهرستان به نام‌های شهید حیدر ابراهیم خانی و شهید سعید شاملو تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار