نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1396 - 10:50   |   کد مطلب: 25663
فرمانده انتظامی ملایر با تاکید بر همکاری مردم با نیروی انتظامی اظهار کرد: در راستای امنیت مردم در چهارشنبه‌سوری با هر نوع تعرض به حقوق اجتماعی افراد و سلب آسایش و امنیت مردم و خسارت وارد کردن به اموال مردم و بیت‌المال به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛  داوود علی‌بخشی  در جمع خبرنگاران در ملایر با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس در ایام نوروز اظهار کرد: این طرح امسال با  شعار«آرامش بهاری با نظم و امنیت» از اول اسفندماه آغاز و تا نیمه اول فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف پلیس ایجاد امنیت و آرامش برای مردم در طول سال است، ادامه داد: در ایام نوروز گشت‌ها و نظارت‌های پلیس تشدید می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر با اشاره به اینکه گشت‌های نوروزی در ملایر در سه مرحله شامل پیش از نوروز، حین نوروز و بعد از نوروز به صورت شبانه‌روزی در حال انجام وظیفه و خدمات‌دهی به مردم هستند گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از خطرات توسط پلیس صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از ادارات و دستگاه‌ها نیز خواسته شده تا در ایام تعطیل و یا چهارشنبه آخر سال به صورت کشیک در ادارات حضور داشته باشند گفت: این امر می‌تواند از خطرات احتمالی و بروز مشکلات جلوگیری شود.

علی‌بخشی اضافه کرد: همچنین از مدارس خواسته شده که اشیای گرانقیمت و تجهیزات را در مکان‌های امن نگه دارند.

 وی با اشاره به خط قرمزهای پلیس گفت: برابر ماده 618 مجازات اسلامی هر فردی با هیاهو، جنجال و حرکات غیرمتعارف یا تعرض با افراد، موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود.

 فرمانده انتظامی ملایر با تاکید بر همکاری مردم با نیروی انتظامی اظهار کرد: در راستای امنیت مردم در  چهارشنبه‌سوری با هر نوع تعرض به حقوق اجتماعی افراد و سلب آسایش و امنیت مردم و خسارت وارد کردن به اموال مردم و بیت‌المال به شدت برخورد می‌شود.

 وی از کشف 121 هزار عدد مواد محترقه طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: چهار تن مواد خطرناک پیش‌ساز مواد محترقه نیز کشف شده است.

علی‌بخشی همچنین از استقرار چهار کیوسک نوروزی نیروی انتظامی ملایر در شهرستان خبر داد و گفت: این کیوسک‌ها در سه ورودی شهر ملایر و یک کیوسک نیز در شهر جوکار فعالیت خود را در ایام نوروز خواهند داشت.

وی راهنمایی مسافران، آموزش‌های انتظامی و ترافیکی نوروزی، توزیع نقشه راهنما و بروشورهای آموزشی و... را از فعالیت‌های این کیوسک‌ها برشمرد.

فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای چهارشنبه آخر سال، تدابیر ترافیکی پنجشنبه آخر سال و 13 فروردین‌ماه انجام شده است افزود: در این راستا با استقرار نیروهای پلیس، در تفرجگاه‌ها، مناطق مختلف شهری،  و مراکز تاریخی و تفریحی خدمات‌دهی به مردم صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی ملایر از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در سال جاری آمار قتل در شهرستان ملایر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است.

علی‌بخشی از کاهش هشت درصدی کیف‌قاپی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این مدت کشفیات کیف‌قاپی صد درصد رشد داشته است.

وی کاهش صد درصدی سرقت از طلافروشی، کاهش صد درصدی چاقوکشی و کاهش 13 درصدی سرقت خودرو را از دیگر اقدامات پلیس ملایر نسبت به مدت مشابه سال قبل دانست و تصریح کرد: در این مدت آمار کشفیات موتورسیکلت‌های مسروقه نیز نسبت به سال قبل 56 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از کشف هشت برابری سرقت‌های داخل خودرو در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: دستگیری سارقان احشام نیز 13 درصد نسبت به سال قبل رشد دارد.

وی از کاهش 25 درصدی تصادفات فوتی برون‌شهری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در این مدت تصادفات جرحی درون‌شهری 58 درصد و  آمار متوفیان تصادفات برون‌شهری نیز 25 درصد کاهش داشته است.

علی‌بخشی از افزایش 130 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد: امسال کشف تریاک 19 درصد، هروئین 93 درصد، دستگیری و شناسایی معتادین 198 درصد و  دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز 144 درصد رشد داشته و 10 باند بزرگ مواد مخدر نیز متلاشی شده است.

وی با اشاره کاهش 10 درصدی نزاع جمعی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: همچنین  در سال جاری 441 جلسه آموزش همگانی برای 23 هزار نفر برگزار شده است.

وی توزیع 23 هزار بروشور و برگزاری 16 جلسه چهره به چهره با مردم و اجابت 395 درخواست همشهریان را از دیگر اقدامات نیروی انتظامی ملایر دانست و خاطرنشان کرد: امسال یک‌هزار و 700 پرونده قضایی با مشاوره رایگان مشاوران کلانتری‌های شهرستان ملایر به سازش تبدیل شده است.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار