نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1396 - 10:47   |   کد مطلب: 25662
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر:
وضعیت پسماندهای روستایی ملایر مطلوب نیست
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر گفت: پسماندهای روستایی شهرستان ملایر وضعیت مناسبي ندارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید شعبانلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه پسماندهای روستایی محل مناسبی برای دفن نداشته و مسائل بهداشتی آن رعایت نمی‌شود اظهار کرد: در حال حاضر نحوه مدیریت مناسبی برای آن وجود ندارد.

 وی با اشاره به انباشت زباله‌ها و پسماندهای روستایی گفت: در روستاها دهیاری‌ها مسئولیت مدیریت پسماندها را بر عهده دارند که معمولا نحوه تخلیه زباله‌ها نیز به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط  زیست شهرستان ملایر دفن نشدن اصولی زباله‌ها و انباشت پسماندها در روستاها را باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی دانست و تصریح کرد: جمع شدن حشرات موذی، بوی نامطبوع تجمع سگ‌های ولگرد، سرایت بیماری‌ها  نابودی سیمای منظر، پخش  زباله‌ها در اراضی مجاورو نارضایتی کشاورزان و.. از عواقب مدیریت نشدن پسماندهای روستایی است.

وی با اشاره به اینکه اداره محیط زیست ملایر اخطاریه‌های مختلفی را برای دهیاران صادر کرده است افزود: در سال جاری دو دهیار خاطی اخطاریه دریافت کردند و به دادگاه معرفی شدند؛ برای چهار دهیار نیز اخطاریه صادر شد.

شعبانلو گفت: پنج دهیار دیگر نیز در جلسه پسماند اخیر ملایر ملزم به مدیریت پسماندها شدند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جلسات مدیریت پسماند در شهرستان  از بخشداران و دهیاران خواسته‌ایم آموزش‌های لازم را در خصوص تفکیک زباله، دفن بهداشتی، حفاظت از محیط زیست، دفن فضولات حیوانی در روستاها و... داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار