فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

6. اسفند 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 25638
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر خبر داد
برگزاری آزمون روش تدریس تربیت معلم تجوید قرآن در ملایر
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برگزاری آزمون پایانی روش تدریس دوره تربیت معلم تجوید قرآن در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ایرج یارمحمدی  اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ملایر و نیز کمبود نیروی متخصص در زمینه تجوید قرآن کریم، دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم برای تأمین نیروی مورد نیاز برای تدریس این رشته قرآنی در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: بعد از اطلاع ‌رسانی در سطح شهرستان 80 نفر در این دوره ثبت نام کردند که بعد از برگزاری آزمون ورودی 28 نفر موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی در آزمون ورودی شده و شرایط حضور در دوره تربیت معلم تجوید قرآن کریم را پیدا کردند.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در آزمون‌های پایانی ضمن اخذ گواهینامه مربوطه به‌ عنوان معلمان دوره‌های آموزشی قرائت قرآن ‌کریم (سطوح 3 تا 5 بخش تجوید) در دارالقرآن الکریم ادارات کل تبلیغات اسلامی استان و مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی و… به تدریس مشغول می‌شوند.

وی از برگزاری آزمون تجدیدی روش تدریس مفاهیم در ملایر خبر داد و گفت: در این آزمون، 10 نفر از شرکت‌کنندگان دوره تربیت معلم مفاهیم که در آزمون قبلی تجدید شده بودند با تدریس کتاب ترجمه و مفاهیم قرآن کریم تألیف استاد مسعود وکیل توسط استاد غلامرضا فرهادی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان پس از تأیید ممتحنین و کسب حد نصاب نمره‌ قبولی، گواهی پایان دوره دریافت خواهند کرد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره در 70 جلسه‌ آموزشی اصول و قواعد روش تدریس ترجمه و مفاهیم، آشنایی با اخلاق معلمی، آشنایی با تفاسیر، آشنایی با ترجمه و مفاهیم سطح 4، آشنایی با تفسیر جزء نخست قرآن و آشنایی با صرف و نحو کاربردی را فراگرفتند.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: شناسایی نیروهای مستعد و تربیت این افراد برای تدریس در کلاس‌های آموزش مفاهیم قرآن و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت ترجمه و تفسیر و خودکفایی آموزشی در راستای تحقق و اجرای بخش آموزش مفاهیم نهضت قرآن‌‌آموزی از جمله اهداف این دوره‌ آموزشی است.

 وی به برگزاری طرح آموزش زیباخوانی نماز و تجویدالصلاه در مساجد ملایر اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف آموزش عمومی صحت قرآئت نماز و یادگیری قواعد تلفظ حروف به آحاد مردم در مساجد انجام می‌گیرد.

یارمحمدی ادامه داد: این طرح در مساجدمحوری و فعال شهرستان ملایر پس از نماز مغرب و عشاء اجرا خواهد شد که پنج جلسه نخست آن به آموزش تلفظ صحیح حروف در زبان عربی و تجوید نماز اختصاص خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بحمدالله استقبال از این طرح بسیار خوب بوده و در جلسه پایانی این طرح نیز از علاقمندان آزمون صحت قرائت گرفته شده و از سوی اداره امور قرآنی به قبول‌شدگان، گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

  انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار