نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. اسفند 1396 - 20:31   |   کد مطلب: 25629
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: یک بهله عقاب طلایی نادر توسط نیروهای امدادگر آتش نشانی به محیط زیست این شهرستان تحویل داده شد.

به گزارش ملایری ها؛ مجید شعبانلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز گذشته یک بهله عقاب طلایی نادر از آشیانه کبوتران فردی در شهر ازندریان ملایر توسط نیروهای آتش نشانی مهار و تحویل محیط زیست شد.
وی افزود: به احتمال زیاد عقاب طلایی حین پرواز به جایی برخورد کرده و شوک به این پرنده وارد شده بود که بدنش ضعیف شده بود.
شعبانلو ادامه داد: به همین منظور پس از تحویل عقاب طلایی، پرنده برای معاینه به دامپزشکی انتقال یافت و مشخص شد پرنده بیماری و یا شکستگی ندارد و سالم است.
وی بیان کرد: این عقاب طلایی از آنجا که بدنش ضعیف شده بود، به مدت یک روز تغذیه و نگهداری شد و پس از بهبودی در طبیعت رهاسازی کردیم.
شعبانلو همچنین به تخلف یکی از واحدهای گاوداری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از واحدهای گاوداری ملایر به دلیل تخلیه پساب خام به خارج از واحد و ایجاد آلودگی آب و خاک، به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد.
وی افزود: مسئول این واحد گاوداری به رغم دریافت اخطاریه های متعدد کتبی و شفاهی اقدام اثرگذاری در راستای رفع معضلات مذکور انجام نداد و به همین منظور حکم حبس تعزیری برای وی صادر شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر اظهار کرد: این در حالیست که طی 2 ماه گذشته 15 واحد در این شهرستان اخطاریه آلایندگی دریافت و از آنها خواسته شد نسبت به رفع آلایندگی و نصب سیستم‌های ضد آلایندگی هوا اقدام کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار