نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. بهمن 1396 - 21:40   |   کد مطلب: 25577
امسال و با حضور معاون اول رئيس جمهور
واحد فروسیلیس و گندله‌سازی در همدان افتتاح مي‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از افتتاح واحد فروسیلیس و گندله‌سازی در همدان با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حمیدرضا متین بعد از ظهر امروز در «کنگره ملی مهندسی معدن»، با بیان اینکه 43 درصد دولومیت کشور در استان قرار دارد، اظهار کرد: از 14.4 میلیون تن استخراج سالیانه استان عملاً 6 میلیون و 200 هزار تن محقق می شود.

وی به موارد جلوگیری از خام‌فروشی اشاره کرد و گفت: در بحث سیلیس به صورت مجاز و غیرمجاز کیلویی 30 تا 57 تومان برداشت می‌شود و با ایجاد شرکت فروسیلیس، این ماده معدنی 6 هزار و 540 تومان فروخته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان بیان کرد: دو واحد فروسیلیس در دهه فجر آماده شد که یک واحد با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی به آماده بودن واحد گندله‌سازی برای افتتاح اشاره کرد و افزود: افتتاح این واحد نیز با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که با فعال شدن این واحد چرخه فولاد استان به تکمیل شدن نزدیک خواهد شد.

متین تصریح کرد: مجوز چندین واحد تولید منیزیم نیز ارائه شد که تنها یک واحد شروع شد و پایان 97 واحد تولید منیزیم در همدان راه‌اندازی می‌شود.

*43 درصد ذخایر دولومیت کشور مربوط به استان همدان است

وی با بیان اینکه 43 درصد ذخایر دولومیت کشور مربوط به استان همدان است و بهترین ذخایر تولید منیزیم در استان وجود دارد، ، ادامه داد: تا 6 ماه قبل برخی معتقد بودند که طرح تولید منیزیم از دولومیت توجیه ندارد ولی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که توجیه بالایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به استفاده از دولومیت در حال حاضر به جای شن و ماسه، خاطرنشان کرد: این موضوع خیلی بد است؛ شرکت شستا در کلسینه کردن منیزیم ورود کرده که امیدواریم با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومانی طی دو سال آینده این طرح به اتمام برسد.

وی به وجود بی‌نظیرترین معدن نسوز و سیلیس کشور در همدان اشاره کرد و یادآور شد: اولین واحد فرآوری آندولوزیت (ماده نسوز) 19 بهمن ماه به بهره‌برداری رسید.

متین با تأکید بر اینکه مسوولان استان در راه صنعتی شدن استان گام برمی‌دارند، اظهار کرد: همدان باید صنعتی شود و با کمک مردم و مسوولان روند را به این شکل پیش می‌بریم البته بحث این است صنایع پاک ایجاد شود.

وی با بیان اینکه با یک حرکت کوچک اکنون 60 مگابایت برق خورشیدی تولید می‌شود، گفت: قرار بر تولید 200 مگابایت برق با نیروی خورشیدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: روش‌های نوین فناوری را به ما نمی‌فروختند که روش‌های نوین برش سنگ از آن جمله بود؛ آنقدر اعداد نجومی برای تکنولوژی است که توجیه ندارد.

وی با تأکید بر اینکه باید روی روش‌های نوین بحث کنیم، افزود: بسیاری از حرکت‌های ما نمی‌تواند سریع و جهشی باشد؛ کار فیزیکی کردن عیب و عار نیست و یک مهندس خارجی نیز به همین طریق کار می‌کند.

متین با بیان اینکه عدم انجام کار فیزیکی امروز توسط مهندسان شاید از ضعف سیستم فرهنگی کشور باشد، تصریح کرد: کوچکترین نکته‌ها می‌تواند بزرگترین سرمشق‌ها باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما