نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. بهمن 1396 - 8:35   |   کد مطلب: 25576
کتاب «دختر شینا» در کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار ملایر نقد شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ جلسه معرفی کتاب «حماسه حسینی» و نقد کتاب «دختر شینا» در کتابخانه عمومی شهدای گمنام جوکار با حضور امام جمعه، بخشدار و سایر مسئولان و اعضای کتابخانه عمومی شهر جوکار برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه شهر جوکار با توجه به پشت سر گذاشتن ایام‌الله دهه فجر نقش کتابخانه‌های عمومی را در ترویج فرهنگ انقلاب حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: زمانی که هدف اروپا و غرب اصالت انسان و اومانیسم بود امام خمینی(ره) انقلابی بر اساس خدامحوری را پایه‌گذاری کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا امیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی بود که هیچ شباهتی با حکومت‌های پیشین نداشته و رهبر آن نیز هیچ شباهتی با رهبران پیشین ایران نداشت، گفت: امام(ره) بدون هیچ تجهیزاتی انقلاب کرد، انقلابی که بر پایه ولایت فقیه و حکومت دینی مطرح شد.

بخشدار جوکار نیز با گرامیداشت دهه فجر براهمیت نقش انقلاب اسلامی در رشد فرهنگی مردم جامعه تاکید کرد وافزود: تمام تلاش‌های مسئولان جامعه برای پیشرفت و توسعه نیازمند زیرساخت است که این زیرساخت‌ها از آموزش، کتاب، کتابخوانی، مطالعه و تحقیق و همچنین بالا بردن توان علمی جوانان جامعه نشات می گیرد.

فرهاد جهانیان خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه‌ای که در سطح بین‌المللی جایگاه والایی داشته باشد باید به کتاب و کتابخوانی و تحقیق و پژوهش توجه کنیم و چه بسا در این امر سرمایه‌گذاری کنیم.

وی در ادامه جلسه به معرفی کتاب «حماسه حسینی» نوشته شهید مرتضی مطهری پرداخت و آثار این شهید بویژه کتاب حاضر را راهنمایی برای همه افراد جامعه چه عوام و چه خواص در همه عرصه‌های زندگی به‌ویژه اجرای وظیفه و مسئولیت درست و اسلامی قلمداد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز با اشاره به نقد کتاب «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی‌زاده، گفت: دختر شینا خاطرات قدم خیر محمدی کنعان همسر شهید حاج ستار ابراهیمی‌هژیر، در واقع نماد همسران شهدا و رزمندگان در طول دفاع مقدس  است که با مبارزه با مشکلات و حوادث در طول جنگ و استقامت در این راه پشتوانه ای بسیار قوی برای همسرانشان بودند.

مهدی آخشیک گفت: در سال‌های بعد از جنگ کتاب‌های فراوانی در خصوص دفاع مقدس به رشته تحریر درآمده است ولی کتابی با این خصوصیت و نگاه به جنگ ازدیدگاه همسران رزمندگان منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه در این کتاب از طرفی عشق به همسر و از طرف دیگر جنگ و ناملایمات جنگ حوادث جالبی را رقم زده است، افزود: شهیدستار ابراهیمی برای اینکه همسر خود را با واقعیات جنگ آشنا سازد او را با خود به جبهه می برد، این کار همزمان می‌شود با بمباران پادگان ابوذر در سرپل ذهاب توسط دشمن که در این واقعه همسر شهید با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه شهیدابراهیمی در یکی از روزها همسر و فرزندان خود را به خط مقدم می‌برد و همسر او نیز با دیدن آن فضا و بچه‌های 13 یا 14 ساله تحت تاثیر قرار می‌گیرد و حتی در راه برگشت به فکر بچه‌های کم سنی می‌افتد که به تنهایی در سنگرها نگهبانی می‌دهند، خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود که همسر شهید با وجود علاقه شدید به شهید ستار ابراهیمی دفعات بعد مانعی برای رفتن او به جبهه نشود و حتی در جایی خودش می‌گوید که بچه‌های مردم منتظر هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: امیدوارم دختران و زنان برای آشنایی با جنگ تحمیلی و درک شرایط همسران شهدا و پاسداشت آرامش زمان حال این کتاب را مطالعه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما