فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

23. بهمن 1396 - 21:53   |   کد مطلب: 25574
طی هفته گذشته اتفاق افتاد؛
ذرات 2.5 میکرون در ریه همدانی‌ها
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان از آلودگی هوای همدان طی یک هفته گذشته خبر داد.
به گزارش ملایری‌ها؛ سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، در تشریح این خبر اظهار کرد: به علت پایداری هوا و وارونگی دما از شنبه 14 بهمن تا جمعه 20 بهمن  از ساعت 9 صبح تا 22 شب با آلودگی هوا مواجه بودیم که شاخص آلودگی شهر همدان برای ذرات کوچکتر از  2.5 میکرون برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده و در برخی موارد این شاخص برای تمامی گروه‌ها ناسالم اعلام شد که منبع این آلودگی‌ها بیشتر دوده بوده که ناشی از وسایل نقلیه است.

وی در ادامه از درنظر گرفتن 70 میلیون تومان اعتبار برای شناسایی کانون‌های مولد گردوغبار در استان خبر داد و گفت: شناسایی کانون‌های مولد گردوغبار استان در دستور کار سال آینده اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است.

عربی افزود: سازمان برنامه و بودجه استان همدان 70 میلیون تومان بودجه برای این امر مصوب کرده تا بتوانیم حسب یک قرارداد پژوهشی با یکی از دانشگاه‌های معتبر استان یا کشور این کانون‌ها را شناسایی کنیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در پایان درخواست کرد: این بودجه مصوب تا پایان سال تخصیص یابد تا بتوانیم با آن قرارداد شناسایی کانون‌های داخلی مولد گردوغبار استان را برای چهارفصل سال آینده منعقد کنیم.
.

انتهای پیام

دیدگاه شما