نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. بهمن 1396 - 20:34   |   کد مطلب: 25499
نماینده بسیج کارگری در استان همدان گفت:‌ در شرايطي كه 70 درصد کارگاه‌های شهرک صنعتی در همدان تعطیل است، مسوولان به به و چه چه نكنند!.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از  فارس؛ احمد معبودی عصر امروز در دیدار نخبگان بسیجی استان با آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی؛ نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برخی از مسوولان استان در دولت نهم و دهم فعالیت داشتند و در همان دوران می‌گفتند چقدر شغل ایجاد کردیم که اکنون در این دولت فعالیت دارند و آن آمار و ارقام را زیر سئوال می‌برند!

وی گفت: در جلسه‌ای به آقای استاندار گفتم مدیران آماری را ارائه می‌دهند که قبول ندارم و او به من گفت شما چه کاره‌اید؟ گفتم یک شهروند هستم که مطالبه‌گری دارم.

نماینده بسیج کارگری در استان همدان با بیان اینکه 70 درصد کارگاه‌های شهرک صنعتی در همدان تعطیل هستند، گفت: برخی از واحدهای صنعتی تنها 10 تا 20 درصد فعال هستند و تعداد کمی از آنها با ظرفیت بالای 50 درصد فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما نمایندگان مجلس را در برنامه‌ای دعوت می‌کند و آنها می‌گویند می‌خواهیم صنایع تبدیلی ایجاد کنیم، ادامه داد: چهار سال گذشته و حداقل پنج بار در این برنامه‌ها نمایندگان چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند!.

معبودی گفت: در حال حاضر واحدهایی در سطح استان تعطیل هستند، چرا به فکر راه‌اندازی آنها نبوده‌اند و چرا متوسل به دروغ می‌شوند؟

وی با بیان اینکه 700 نفر در کارخانه‌ای فعالیت داشت که اکنون تعدیل نیرو صورت گرفته و نیروها به 35 نفر رسیده‌اند، افزود: 55 واحد لبنیاتی با 5 تا 15 کارگر اکنون به پنج کارگر رسیده و از استان‌های دیگر لبنیات وارد همدان می‌شود!

نماینده بسیج کارگری در استان همدان با اشاره به اینکه آقایی می‌گوید پیگیر اشتغال مردم هستم، گفت: اگر پیگیر بودید واحدها تعطیل و کارگران بیکار نمی‌شدند!.

وی افزود:‌ در هیات رسیدگی به حقوق کارگری و کارفرمایی تعدیل نیرو و اخراجی‌ها مشاهده می‌شود، اما آقایان به به و چه چه می‌کنند و متوسل به دروغ می‌شوند.

معبودی با بیان اینکه کارگران ما از حداقل حقوق قانونی برخوردار نیستند و سفره‌های کارگران ما خالی است، گفت:‌ در جریانات اخیر برخی واقعاً مشکل داشتند و به خیابان آمدند و اعتراض کردند، اما ضد انقلاب آن را به سمت دیگری برد.

وی با تاکید به اینکه آیا در همدان قحط الرجال است که برخی به عنوان مسوول انتخاب می‌شوند، افزود: بیاید نشان دهم که چند واحد تعطیل شده و چند کارگر بیکار شده اما در صدا و سیما می‌گویند به به و چه چه، مجری را فردی انتخاب نمی‌کنند تا سئوالات چالشی کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما