نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. بهمن 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 25362
بررسی وضعیت عملکردی صندوق توسعه ملی از زمان تاسیس تا پایان سال ۱۳۹۵ نشان می دهد که این نهاد می تواند در کاهش مشکلاتت اقتصادی کشور در دوره های بحرانی نقش ایفا کند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛گزارش رسمی از عملکرد صندوق توسعه ملی از تاسیس تا سال ١٣٩٥ نشان می دهد که این صندوق می تواند نقش واقعی خود را در مقابله با مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت و یا تکانه های تحریم که ورودی منابع ارزی کشور را محدود می کند ایفا نماید.

صندوق توسعه ملی با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت و گاز و میعانات گازی و فرآورده های نفتی به ثروت های ماندگار، مولد و سرمایه های زاینده اقتصادی و نیزحفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده های نفتی تشکیل شده است.

گزارش منتشر شده نشان می دهد که در تمامی شاخص های عملکردی، سال ١٣٩١ که کشور در شرایط تحریمی سختی قرار داشت، صندوق توسعه ملی در بهترین وضعیت بوده و توانسته است در کاهش مشکلات با تخصیص منابع به طرح های مولد نقش موثری ایفا کند.

عملکرد صندوق توسعه ملی در پنج بخش:

1- ارزش طرح های مصوب

2- اعتبارات پرداخت شده

3- اعلام وصول شده

4- میزان اعتبارات گشایش یافته

5- تعداد طرح های مصوب

به صورت نموداری از زمان تاسیس تا پایان سال 1395 نشان داده شده است. در سال 1392 با حکم حسن روحانی رییس جمهوری، سید صفدر حسین جایگزین محمدرضا فرزین شد که در سال های 91 و 92 رئیس و عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی بود.

ریاست صندوق توسعه ملی در دولت یازدهم که به صفدر حسینی رسیده بود بعد از ماجرای حقوق های نجومی؛ با استعفای وی به احمد دوست‌حسینی رسید و هم اکنون مرتضی شهیدزاده مدیریت آن را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار