فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

3. بهمن 1396 - 14:31   |   کد مطلب: 25267
روز ولادت حضرت زینب(س) بهانه‌ای است برای یاد از یکی از اقشار زحمت‌کش جامعه که علی‌رغم مشکلات فراوان با بیماران همدرد و با شادی آنان شاد و با غم آنان غمگین می‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ روز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) به نام پرستاران گره‌خورده است، روزی که هرچند یک‌بار یادی شود از قشری زحمت‌کش که روز و شب مشغول خدمت‌رسانی به انسان‌ها هستند، کسانی که با شادی بیماران شاد با ناراحتی آنان غمگین می‌شوند.

این روز بهانه‌ای است که یادی شود از افرادی که علی‌رغم مشکلات و سختی‌های فراوان شغل پرستاری عاشقانه مشغول خدمت‌رسانی به بیماران و انسان‌های هستند.

به مناسبت روز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار خبرنگار ما به سراغ یکی از پرستاران جوان ملایری رفته و با وی گفت‌وگویی داشته که توجه شمارا به آن جلب می‌کنیم.

ملایری‌ها: خودتان را معرفی کنید؟

 بهاره رضایی هستم، پرستار بخش مراقبت‌های ویژه که مدت سه سال است که به این شغل مشغول هستم.

ملایری‌ها: چه شد که پرستار شدید؟

به خاطر عشق به خدمت به مردم؛ من از دوران کودکی به این شغل علاقه‌مند بودم و به همین خاطر مسیر زندگی‌ام را در این شغل قراردادم هرچند اوضاع بازار کار این شغل در زمان کنکور نیزبی‌تأثیر نبود.

ملایری‌ها: پرستاری را از مشاغل سخت می‌دانند به نظر شما مهم‌ترین سختی‌های این شغل چیست؟

پرستاری یکی از مشاغل پراسترس و پر مشکل است که سختی‌های زیادی همراه دارد. دیدن درد و رنج بیماران و همراهان آن‌ها بسیار دردآور است، به‌خصوص برای من که در بخش ویژه‌کار می‌کنم. بیدار بودن در شیفت‌های شب، روزهای تعطیل سرکار بودن آمادگی همیشگی برای شرایط بحرانی، برخورد نزدیک با تمامی قشرهای جامعه در سخت‌ترین شرایط زندگی آن‌ها و آرامش دادن به آن‌ها را می‌توان از دیگر سختی‌های پرستاری عنوان کرد.

ملایری‌ها: مهم‌ترین لذتی که این شغل دارد چیست؟

مهم‌ترین لذت این شغل نجات دادن جان یک انسان و دیدن خوشحالی خانواده آن‌ها است. دیدن به دنیا آمدن نوزاد در اتاق عمل و دعا کردن بیمار در حق پرستار نیز بسیار لذت‌بخش و دل‌نشین است.

ملایری‌ها: سخت لحظه کاری یک پرستار به می‌تواند باشد؟

دیدن وقت بیمار آن‌هم بعد از چندین روز تلاش بی‌وقفه برای آن از سخت‌ترین لحظات کاری برای هر پرستار است. مواجهه با خانواده بیمار و دیدن بیماری کودکان معصوم نیز بسیار سخت است.

ملایری‌ها: اگر بخواهید پرستاری را در بک جمله تعریف کنید چه می‌گویید؟

پرستار در یک جمله یعنی ایثار و وجدان بیدار

ملایری‌ها: مهم‌ترین انتظاری که از مسئولین به‌عنوان یک پرستار دارید، چیست؟

 انتظاری که از مسئولین دارم توجه بیشتر به قشر پرستاری، کاهش فاصله و تبعیض بین اقشار درمانی، تأمین بیشتر نیروی انسانی جهت کاهش اضافه‌کار اجباری و پرداخت معوقات پرستاران است.

 

 

ملایری‌ها: پرستاران در ایران به نام عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) گره‌خورده‌اند، این موضوع چه حسی به شما می‌دهد؟

حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت و پرستار انقلاب حسینی بودند، عجین بودن نام پرستار با حضرت زینب باعث بالا رفتن صبر و انگیزه پرستاران می‌شود. پرستاران در مواقع سخت به این بانوی بزرگوار متوسل می‌شوند.

ملایری‌ها: مهم‌ترین ویژگی‌های یکی پرستار خوب به نظر شما چیست؟

پرستار خوب باید دارای علم به‌روز پرستاری، مهارت بالینی بالا، وجدان کاری، صبر و تحمل زیاد، دلسوزی و عشق به هم نوع داشته باشد. با توجه به سخت بودن شغل پرستاری هرکدام از این ویژگی‌ها در جایگاه خود بسیار مهم هستند.

ملایری‌ها: شما در شیفت‌های مختلف در کنار بیماران حضور دارید و این بسیار خسته‌کننده است،تابه‌حال این موضوع باعث عصبانیت شما شده است؟

این موضوع باعث عصبانیت من نمی‌شود؛ اما گاهی اوقات انتظارات و توقعات بیش‌ازحد همراهان که خارج از توان یک پرستار است باعث کاهش انگیزه و ناامیدی در من می‌‎شود که با یادآوری بهبودی بیمار و احساس مسئولیت در برابر نجات جان بیماران، دوباره انگیزه تلاش را در من زنده می کند.

ملایری‌ها: از حقوقتان راضی هستید؟

با توجه به حجم کار و سختی این شغل، حقوق و مزایای آن مناسب نیست و هرچند حتی باوجود عدم پرداخت ماه‌ها معوقات پرستاران، آن‌ها باجان و دل‌مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ملایری‌ها: سخن آخر

 در آخر از شما که در این روز به یاد قشر پرستار بودید تشکر می‌کنم.

دیدگاه‌ها

روز پرستار رو به همه پرستاران مخصوصا خانم خودم تبریک میگم. واقعا شغل سخت و پر مخاطره ای رو دارند و بیشتر از حد توان و وظیفشون تلاش میکنند

دیدگاه شما

آخرین اخبار