پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

25. دى 1396 - 17:44   |   کد مطلب: 25175
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل باصدور پیامی ضمن تسلیت مجدد به بازماندگان حادثه نفتکش سانچی، خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از سوی نهادهای غیردولتی شد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، باصدور پیامی ضمن تسلیت مجدد به خانواده‌های معزا، خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از سوی نهاد های غیردولتی شد.

متن این پیام بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ/ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ/ أُولَئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ»

خبر تأثربرانگیز سوختن و غرق شدن نفتکش سانچی در میانه‌ی آب‌ها بار دیگر نفس‌های مردمان رنج دیده‌ی این سرزمین در طول تاریخ را به آتش کشید. 8 روز در جلوی لنز دوربین تمامی رسانه‌های دنیا و در برابر چشمان مبهوت جهانیان، نفتکش ایرانی در آتش و دود سوخت و 32 نفر از بهترین و متخصص‌ترین شهروندان این مرز و بوم را با خود به اعماق آب برد. مردانی که در جنگ بین آب و آتش، بی‌طرفانه و مظلومانه جنگیدند و برای اقتدار وطن، از جان گذشتند. در میان این قهرمانان، نام 4 دانشجوی سرفراز کشورمان نیز به چشم می‌خورد که در راه خدمت به وطن و کسب دانش و تجربه آسمانی شدند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور، این حادثه‌ی غم‌بار را به خانواده‌های جان باختگان آن تسلیت عرض نموده و گلایه‌های آنان از مسئولین اجرایی کشور را به حق می‌داند. این که آقای وزیر نفت تازه پس از 9 روز به جمع خانواده‌های داغ دیده می‌روند، مسلماً گلایه دارد. این‌که صداوسیما به خوبی نتوانست مرهمی بر زخم‌های این عزیزان باشد و اخبار را با واسطه از دیگر کشورها مخابره می‌کرد، جای سؤال دارد. این‌که وزارت خارجه نتوانسته به دولت چین که گفته می‌شود در جریان کمک رسانی و تلاش برای ادفاع حریق و نجات خدمه‌ی کشتی کم ‌کاری داشته فشار بیاورد، تأسف برانگیز است.

با توجه به این‌که هنوز ابهامات متعددی در مورد علت حادثه و همچنین شبهاتی در مورد تعلل مقامات مسئول و دولت چین وجود دارد خواستار تشکیل کمیته‌ی تحقیق و تفحص توسط نهادهای نظارتی غیردولتی در خصوص بررسی پرونده‌ی نفتکش سانچی هستیم. باشد که حقایق برای مردم و داغ دیدگان روشن شده و شبهات برطرف گردد.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار