نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. دى 1396 - 14:05   |   کد مطلب: 25058
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: با وجود رکود حاکم بر اقتصاد کشور کارخانه های بخش خصوصی همچنان برای هزاران جوان ایرانی شغل ایجاد کرده اند و میلیاردها تومان به عنوان مالیات و بیمه می پردازند و میلیاردها دلار صادرات انجام می‌دهند.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

 مسعود خوانساری امروز در دومین دوره اعطای نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیش کسوتان عرصه اقتصادی در تالار وحدت تهران گفت: امین الضرب دلباخته نام ایران بود و او در تکمیل راه آهن ایران نقش داشت و مدتی قبل از آن برق را به ایران آورد. 

وی افزود: بخش خصوصی پویای ایران در دهه‌های بعدی مبتکر صنایع ایران بود و امروز با وجود رکود حاکم بر اقتصاد کشور کارخانه های بخش خصوصی همچنان برای هزاران جوان ایرانی شغل ایجاد کرده اند و میلیاردها تومان به عنوان مالیات و بیمه می پردازند و میلیاردها دلار صادرات انجام می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: امروز کارخانه های بخش خصوصی باید به نمایشگاهی برای عرصه توانمندی تبدیل کرد و این کارخانه ها و این کالاها و این کارآفرینان افتخار ملت ایران است و چه باک که نام آنها را در هر محفلی تکرار کنیم.

وی افزود: جوانان کشور برای رشد، الگو می‌خواهند تا به جای مهاجرت با افتخار در همین آب و خاک به زندگی و کار ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: از میان این کارآفرینان برجسته کسانی بودند که محتاج یک قرص نان بوده‌اند، ولی امروز کارآفرین هستند و هزاران نفر از کارخانه‌هایی که آنها تاسیس کرده‌اند، نان می خورند.

وی افزود: جوانان تحصیل کرده و کوشای امروز باید بدانند می‌شود از خاکستر فقر ققنوس هایی ایجاد کرد و امید یعنی کارآفرینی که بدون رانت و بدون درآمد نفتی چرخ کارخانه اش می چرخد. اگر امروز دولت و حاکمیت می‌خواهند شور و نشاط را به کشور بازگردانند، باید باز هم به سمت این کارآفرینان بروند و آنان را به عنوان اسطوره در قرن معاصر تبلیغ کنند. 

خوانساری تصریح کرد: عرصه عمل را باید به اهلش سپرد و بگذارند بدون بروکراسی کار کند و امید و کارآفرینی کلید عبور از بحران هاست و چشم ما به دولتی است که با بهبود فضای کسب و کار و رانت زدایی و تبدیل و خرد آمده است. 

وی بیان داشت: کارآفرینایی که امروز معرفی می‌شوند، گذشته‌ای در فقر، ولی در فخر دارند و بدون اینکه از رانت و درآمد نفتی بهره ای داشته باشند و لوح امین الضرب به آنهایی اهدا می‌شود تا با غرور اعلام کنیم که کارآفرینان ایرانی از نقطه هیچ و صفر به این نقطه از درخشش رسیده اند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: به امید روزی که این سرزمین در غم جوانان بیکار نباشد و کارآفرینان به اندازه زحمتشان اجر پیدا کنند و قدم اول را ما برداشته‌ایم و به انتظار گام بعدی دولت خواهیم بود.

در ادامه این مراسم، احمد مسجد جامعی وزیر اسبق ارشاد اسلامی گفت: منزل خاندان امین‌الضرب مرکز رفت و آمد علمای دین، بزرگان سیاست، بزرگان شعر و ادب بوده و همه گرد یک نفر که در راس تجارت بوده، جمع می‌شدند و این ذات تجارت بود که با همه زندگی و اجتماعی آمیخته بود و مبنای توسعه و پیشرفت تجارت بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود : در خانه امین‌الضرب کتابخانه‌ای وجود دارد که نسخ نفیس خطی در آن قرار دارد و حتی برخی بزرگان در این کتاب‌ها حواشی عالمانه‌ای نوشته‌اند و تجارت به فرهنگ و هنر و ایران و توسعه و پیشرفت توجه جدی داشت و برای همه اینها فکر می‌کرد و من خوشحالم که نام این تاجر بزرگ بر روی مراسم قدردانی از پیش کسوتان تجارت نهاده شده است. 

وی افزود: امیدواریم از این پس این مراسم در خانه امین الضرب که اعضای این خاندان با سختی آن را حفظ کرده اند، برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار