نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. دى 1396 - 20:34   |   کد مطلب: 25021
مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مطالبات مردم انجام داده و گرانی، بیکاری و معیشت مردم را سامان دهند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه همدان که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه طلاب اظهار داشت: شغل طلبگی نعمتی است که باید برای آن شکر گذار بوده و خداوند متعال چنین توفیقی را نصیب هرکسی نخواهد کرد.

وی با توصیه به حوزه‌های علمیه برای توجه و اهتمام به تربیت فقیه برای جامعه افزود: کسانی که در این راه قدم برمی‌دارند بی‌شک فرشتگان برای آن‌ها طلب مغفرت کرده و باید هم جامعه و هم افراد در تربیت فقیه دینی تلاش کنند.

مرجع تقلید شیعیان اخلاص را اولین قدم در راه فقیه‌شدن معرفی کرد و گفت: تا کسی با اخلاص کامل قدم در این راه نگذارد نمی‌تواند به توفیقات کامل دست پیدا کند، اخلاص نخستین اصول طلبگی است و طلبه باید در این راه قدم‌ها را درست و به‌جا بردارد.

وی نظم و همت بالا را دو گام دیگر طلبگی دانست و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به درجه فقاهت نمی‌توان بدون همت عالی در آموختن دروس به این درجه رسید و تنها در درجه فقاهت است که می‌توان جامعه را به مسیر درست هدایت کنیم، از دیگر ابزار فقاهت صرف و نحو عربی بوده و باید در آموزش آن از هیچ کوششی کوتاهی نکرد.

استاد حوزه علمیه قم نهج‌البلاغه را بهترین منبع برای آموزش مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: راه طلبگی مانند فارغ تحصیلی از  دانشگاه نیست و احتیاج به فراگیری دروس بسیاری داشته و پایه مهم این راه، آموزش دروس اخلاق است.

وی با توصیه به طلبه‌های خواهر و برادر حوزه علمیه همدان افزود: راهی که در آن قدم گذاشته‌اید بسیار سخت بوده و بدون همت عالی نمی‌توانید در این راه موفق باشید و لازمه آن خضوع و خشوع در برابر استاد برای تعلیم کامل دروس است.

آیت‌الله نوری همدانی با یادآوری علل پیروزی انقلاب اسلامی  گفت: مردم در طول تاریخ گوش‌به‌فرمان رهبران فقیه بوده و با پیروی از امام راحل به پشتوانه انقلاب آمده و به دستور ایشان به جبهه‌های جنگ رفتند.

وی با تأکید بر حمایت مردم از نظام و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز مردم ایران باجان و مال خود از رهبری و انقلاب حمایت کرده و چنانچه رهبری دستور جهاد را صادر کنند همه مردم مانند 8 سال جنگ تحمیلی به میدان آمده و از نظام و رهبری حمایت می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان شرکت مردم را در راهپیمایی برای حمایت از نظام و رهبری را مدنظر قرار داد و بیان کرد: دشمنی آمریکا، اسرائیل و عربستان تا زمانی که انقلاب و رهبری با پشتوانه مردمی است، وجود خواهد داشت و مردم همیشه توطئه‌های این کشورها را خنثی کرده‌اند.

وی رسیدگی به مطالبات مرم را مهم‌ترین کار دولت در حال حاضر دانست و اظهار داشت: باید دولت تمام تلاش خود را برای رسیدگی به مطالبات مردم انجام داده و گرانی، بیکاری و معیشت مردم را سامان دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار