نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. دى 1396 - 13:27   |   کد مطلب: 24882
مسئول گروه هنری یاس کبود از رفتار آموزش و پرورش ملایر در قبال هنرمندان انتقاد کرد.

مهدی روزبهانی  در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها  با انتقاد از رفتار آموزش و پرورش ملایر در قبال هنرمندان اظهار داشت: چندین سال است که در زمستان هر سال جنگ شادی در سطح شهر ملایر برگزار می شود و مردم هنر دوست ملایر از این برنامه شاد و مفرح استقبال می کنند.

وی افزود: یکی از ارگان هایی که می تواند با همکاری مطلوب خود هنرمندان ملایری را حمایت کند آموزش و پرورش است که با ساده ترین راه ممکن می تواند این حمایت را انجام دهد.

مسئول گروه هنری یاس کبود گفت: آموزش و پرورش می تواند  به مدیران مدارس شهر ملایر نامه ای ارسال کند و آنها را در صورت تمایل به همکاری کردن با جنگ شادی تشویق نماید.

وی بیان کرد: هر سال به دلایل سطحی و اظهار نظرهای سلیقه ای و در نظر گرفتن شرایطی خاص این کار به سختی انجام شده است.

روزبهانی  با اشاره به ارسال معرفی نامه ارشاد ملایر درخصوص همکاری آموزش و پرورش ملایر با گروه برگزار کننده جنگ شادی در سال جاری اظهار کرد: پس از کش و قوس های فراوان بالاخره تصمیم بر این می شود که مدارس در خارج از ساعات درسی از این برنامه استفاده کنند.

وی گفت: پس از این توافق معاونت آموزشی و حراست آموزش و پرورش کتبا این مطلب را ذیل معرفی نامه مذکور اعلام کردند.

 می نمایند.

مسئول گروه هنری یاس کبود با اشاره به عدم همکاری آموزش و پرورش ملایر پس از این نامه بیان کرد: سوال اساسی در اینجاست این است که چرا امسال این تبصره خارج از ساعات درسی به نامه فوق اضافه شده است؟

وی گفت: این مخالفت در حالی است که درست چند روز قبل از برگزاری جنگ شادی در بخش جنبی جشنواره تئاتر کودک تعدادی از دانش آموزان با مجوز آموزش و پرورش دقیقا در ساعات درسی به طور رایگان از یک نمایش دیدن کردند.

روزبهانی گفت: سوال من از مسئولین این است که آیا رایگان بودن این برنامه یکی از دلایل این تصمیم بوده است یا دلایل شخصی و سلیقه ای دیگری دارد؟

وی تاکید کرد: تاسف برانگیز اینجاست که اگر بپذیریم آموزش و پرورش امسال به صلاحدید خود تصمیم بر اضافه کردن عبارت خارج از ساعت درسی گرفته است نشان می دهد که با اصل برنامه و حضور دانش آموزان موافقت شده است و فقط قید زمان مورد تاکید قرار گرفته است.

مسئول گروه هنری یاس کبود بیان کرد: با کمال تاسف در یک اقدام بسیار تعجب بر انگیز این اداره اقدام به ارسال نامه ای به تمامی مدارس زیر نظر آموزش و پرورش نموده است که در آن صراحتا عنوان شده است که جنگ شادی از نظر این اداره غیر قانونی تلقی می شود! و مسئولیت هرگونه همکاری با این برنامه به عهده مدیر آموزشگاه می باشد.

وی این تصمیم را کاملا مغرضانه و در جهت ضربه زدن به هنرمندان این شهر هنر دوست دانست و بیان کرد: این در حالیست که آموزش و پرورش شهر سامن با آغوش باز از این برنامه کاملا شاد و آموزنده استقبال نموده است و در چند روز آینده میزبان هنرمندان جنگ شادی 96 خواهد بود، که جا دارد از این اقدام فرهنگی قدردانی کنم.

روزبهانی گفت: در پایان از همکاری و مساعدت دلسوزانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر و همچنین همکاری شهرداری ملایر صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار