نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. دى 1396 - 17:27   |   کد مطلب: 24873
رییس مرکز تحقیقات بتن (متب) با اعلام اینکه ۱۸درصد ساختمان‌های تهران بتنی بوده و در برابر زلزله مقاوم هستند، گفت: مشکل ما در برج‌ها این است که به‌طور کامل بتنی نیستند و با سازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که این مقاومت در برابر زلزله را کاهش می‌دهد.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛مصطفی احمدوند در حاشیه بیستمین همایش زلزله و بتن در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: 20 سال است که بر اساس چشم‌انداز 20ساله پیشرفت علمی و دانش بتن فعالیت کرده‌ایم و مقررات و استانداردهای ملی را تدوین و به مؤسسه استاندارد ارائه کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که این استانداردها اجباری شده است، تصریح کرد: از بخش‌های مختلف از جمله وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی خواستیم تا به ما در این زمینه کمک کنند که نتیجه آن نگارش 27 استاندارد بوده است.

وی با اشاره به این‌که این استانداردها ملی شده و اجباری است، افزود: سال گذشته کتاب استاندارد بتن،‌ صنعت بتن و ساخت‌وساز بتن به مؤسسه استاندارد تحویل شد.

وی با یادآوری این‌که آخرین استاندارد مربوط به بتن‌های آماده است، اظهار کرد: نظام بازرسی بتن آماده، مصالح، شن و ماسه و ساخت‌وساز بتنی ایمن تهیه شده و تمام استانداردها در درون آن نوشته شده است.

رییس مرکز تحقیقات بتن ابراز کرد که استانداردهای مذکور حتی شامل تولیدکنندگان وسایل و تجهیزات حمل بتن می‌شود،‌ شورای توسعه استراتژی بتن با حضور دولتمردان،‌ بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌طور منظم تشکیل می‌شود که یکی از مسائل مورد تأکید در این شورا آموزش هیئت‌های علمی است. این هیئت‌ها هنوز در 20 سال گذشته زندگی می‌کنند و باید بیایند دوره‌های آموزشی را سپری کنند.

وی همچنین با بیان این‌که زمان اجرای ساختمان‌های بتنی کمتر از ساختمان‌ها با سایر سازه‌هاست،‌ گفت: از یک‌سو هزینه ساخت ساختمان‌های بتنی کمتر است و از سوی دیگر مقاومت این سازه‌ها در برابر زلزله بیشتر است.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر 18 درصد ساختمان‌های تهران بتنی هستند، افزود:‌ مشکل ما در برج‌ها این است که به‌طور کامل بتنی نیستند و با سازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند که این مقاومت در برابر زلزله را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار