نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آذر 1396 - 13:41   |   کد مطلب: 24796
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: باید با فراهم آوردن امکانات و تجهیزات لازم برای دانشمندان و نخبگان خود فاصله کشورمان با غرب را در حوزه فناوری های جدید کم کنیم.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا؛علی اکبر صالحی روز پنجشنبه در آیین نکوداشت دکتر جواد صالحی از نخبگان و دانشمندان قزوینی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد،افزود: معرفی شخصیت های تاثیرگذار علمی و فرهنگی برای نسل جوان ما بسیار مهم است و آنان را از سردرگمی بیرون خواهد آورد.
رییس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: معرفی شخصیت های تاثیرگذار همچون دکتر جواد صالحی، جوانان را به حیات طیبه می رساند و راه تعالی و ترقی را به آنان نشان خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نسل جوان راه بلندی پیش روی خود می بیند و به دنبال نشانه هایی برای انتخاب مسیر درست است،اظهار کرد: با برگزاری این نشست ها نشانه هایی را برای نسل جوان ایجاد می کنیم که اگر می خواهید به حیات طیبه برسید این نشانه ها را دنبال کنید.
رییس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: قزوین با معرفی شخصیت های تاثیرگذار جهانی از استان های مهم کشور در عرصه فرهنگ و دانش به شمار می رود و تاریخ بر این موضوع صحه گذاشته است.
وی با اشاره به شخصیت علمی برادر خود دکتر جواد صالحی،افزود: شخصیت علمی ایشان به اعتبار تایید بنده نیست و به اعتبار مراجع علمی و عمده بین المللی است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: مصمم بودن از ویژگی های وی است و این مساله از کودکی در وی قابل مشاهده بود.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: هراس ناپذیری و مصم بودن در زندگی راهگشاست و انسان را به آرزوها و آمال در زندگی می رساند.
وی اضافه کرد: اگر انسان در راهی قدم بگذارد که در مسیر باورهای خود باشد خداوند نعمت های خود را بر وی نازل می کند و جواد صالحی در این مسیر گام گذاشت و خداوند راه را بر وی باز کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مقام علمی بالای برادر خود دکتر جواد صالحی،ادامه داد: یک روز نام چهار دانشمند برجسته جهان اسلام را بر اساس شاخص ها به بنده دادند که نام وی نیز در آن فهرست قرار داشت و آن موقع به اهمیت جایگاه علمی برادر خود پی بردم.
وی افزود: دکتر جواد صالحی بر قله های علم و دانش حرکت می کند و هم اکنون درسی را در فنانوری کوانتومی در دانشگاه صنعتی شریف شروع کرده که برای جامعه علمی کشور نوید بخش است.
معاون رییس جمهوری با اشاره به خارج شدن برخی چهره های برجسته علمی از کشور،افزود: استفاده از توان علمی هوشمندان ایرانی خارج از کشور را می توان با برقراری ارتباط و همکاری با آنان دنبال و حفظ کرد.
صالحی افزود: این شخصیت ها در حد خود تلاش می کنند جوانان ایرانی را به سمت علم هدایت کنند و با برگزاری نشست ها و گفت و گو در این مسیر گام بر می دارند.
دکتر جواد صالحی از چهره های ماندگار کشور به شمار می رود و ثبت 12 اختراع جهانی،دریافت جایزه علامه طباطبائی،رتبه اول بیستمین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی و دریافت جایزه پراستنادترین دانشمند ایرانی از دیگر افتخارات این دانشمند قزوینی است.
جواد صالحی هم اکنون عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار