نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آذر 1396 - 13:22   |   کد مطلب: 24793
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می‌خواهد به‌طور هم‌زمان علاوه بر حذف یارانه ۳۵ میلیون نفر و افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی مالیات، قیمت سوخت را نیز ۵۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش ملایری ها به نقل از راه دانا؛مهرداد لاهوتی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره بحث افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی اظهار داشت: چیزی که دولت تصمیم دارد افزایش قیمت سوخت است و براساس قانون قبلی دولت اجازه افزایش قیمت تا ۹۵ درصد فوب خلیج فارس را دارد و در این خصوص نیاز به اجازه مجلس ندارد.

وی افزود: دولت البته در این کار سهل‌انگاری کرده است و اگر هر سال ۵ درصد یا ۱۰ درصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی را اعمال می‌کرد امروز مشکل افزایش ۵۰ درصدی قیمت سوخت را نداشتیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت اعتقاد دارد که درآمد این افزایش قیمت را که ۱۷۵۰۰ میلیارد تومان است صرف ایجاد اشتغال خواهد کرد.

لاهوتی گفت: با توجه به اینکه امسال از ۷۵ میلیون نفر یارانه بگیر، ۳۵ میلیون نفر حذف می‌شوند و افزایش ۲۰ هزار میلیارد تومانی مالیات را هم در بودجه داریم این سه فشار به‌صورت هم‌زمان برای مردم بسیار سخت خواهد بود و به نظر من به صلاح نیست که همه این‌ها را یکجا بر مردم تحمیل کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره زلزله شب گذشته تهران اظهار داشت: زلزله امری طبیعی است که به دلیل فعال شدن گسل‌ها رخ می‌دهد.

لاهوتی ادامه داد: وقوع زلزله آثار مثبت و منفی دارد؛ اثر مثبت آن این است که اگر زلزله‌ها دیرتر به وقوع بپیوندند ممکن است زلزله شدیدتر در آینده رخ دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه مقابله با زلزله ایجاد آمادگی برای وقوع زلزله است که در این خصوص قوانین لازم تدوین شده است.

وی با تأکید بر اینکه ستادهای بحران که در کشور و استان‌ها وجود دارد باید در شهرستان‌ها نیز تشکیل شد ادامه داد: کار ستاد بحران فرماندهی عملیات مقابله با بحران است.

لاهوتی افزود: امسال به دولت پولی بابت بحران داده نمی‌شود اما این اجازه به دولت داده شده است که در صورت وقوع بحران تا سقف ۵ درصد از بودجه عمومی از محل ماده ۱۰ و ۱۲ از کل بودجه دستگاه‌ها را کسر و صرف مدیریت بحران کند.

نماینده مردم لنگرود در پایان اظهار کرد: امسال ۱۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی علاوه بر تسهیلات و قوانین موجود برای اصلاح بافت‌های فرسوده اختصاص پیدا می‌کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار