نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آذر 1396 - 12:43   |   کد مطلب: 24783
یک منبع مسئول در موسسه بنادر دریای سرخ ضمن تکذیب خبر حضور قایق انفجاری متعلق به ایران، تأکید کرد که نهادهای حقوق بشری در راستای توقف این جنایات و لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن فعالیت کرده و از انتشار اطلاعات نادرست دست بردارند.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

رسانه‌های آمریکایی چندی پیش مدعی شدند که یک قایق انفجاری متعلق به جمهوری اسلامی ایران را در نزدیکی بندر «الحدیده» یمن شناسایی کرده‌اند.

یک منبع مسئول در موسسه بنادر دریای سرخ یمن، اعلام کرد که هیچ قایق ایرانی در اسکله «رأس عیسی» در نزدیکی بندر الحدیده یمن رؤیت نشده است.

این منبع در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، ضمن تکذیب ادعاهای منابع آمریکایی در خصوص قایق ایرانی، تأکید کرد که این مسئله در چارچوب اتهامات کشورهای متجاوز به یمن است که با این ابزارها، محاصره این کشور و بستن منفذهای دریایی را توجیه می‌کنند.

وی با تأکید بر عدم تحقق هرگونه پیشروی نظامی از سوی کشورهای متجاوز به یمن، خاطر نشان کرد که در رأس عیسی نه تنها قایقهای نظامی دیده نشده، بلکه قایقهای غیر نظامی نیز رؤیت نشده است.

منبع مذکور می‌گوید که نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان بندر رأس عیسی را بسته اند و از شش ماه پیش اجازه ورود هیچ کشتی به این بندر را نمی‌دهند.

وی ضمن ابراز تعجب از ادعاهای فوق در خصوص قایقهای ایرانی، گفت: «چگونه عقلانی است که از یک قایق برای حمله به ناوگان عربستان استفاده شود، با وجود اینکه این بندر از نزدیکترین پایگاه دریایی عربستان، صدها مایل فاصله دارد؟».

این منبع ائتلاف عربستان را مسئول هدف قرار دادن بندرهای وابسته به این نهاد دانست و تأکید کرد که این مسئله سبب خواهد شد که بیش از 20 میلیون نفر در حالت قحطی گرفتار شوند؛ کسانی که امروز نیاز مبرمی به غذا و دارو دارند.

وی در پایان از نهادهای حقوق بشری خواست که در راستای توقف این جنایات و لغو محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن فعالیت کرده و از انتشار اطلاعات نادرست دست بردارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار