نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آذر 1396 - 19:02   |   کد مطلب: 24733
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس:
بعید است مجلس به حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر تن دهد
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیش‌بینی حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر در بودجه ۹۷ گفت: دولت این پیشنهاد را داده است اما موافقت یا عدم موافقت مجلس، محل بحث است چرا که تصمیم نهایی را مجلس شورای اسلامی می‌گیرد.

به گزارش ملایری ها به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، محسن علیجانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران استفاده همزمان دهک بالا و دهک پایین از یارانه را ناعادلانه دانست و از بعید بودن موافقت کردن مجلس با حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر از شهروندان خبر داد.

علیجانی پس از دیدار چهره‌ به چهره با مردم شهرستان ری و حضور در جلسه رسیدگی به مشکلات مردم این شهرستان اظهار داشت: موارد مختلفی در حوزه مشکلات اجتماعی، بهداشت و درمان، کشاورزی و بهزیستی مطرح و مقرر شد تا مورد پیگیری قرار بگیرند.

وی در ادامه به استقلال سیاسی ری اشاره کرد و افزود: هویت اجتماعی – سیاسی ری مشخص نیست و این یکی از مشکلات این منطقه است که در در این نشست بررسی شد، در ایران اسلامی فقط ری و تجریش شورای اسلامی ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به افزودن نام ری و تجریش به نام شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و گفت:  برخی این محدوده را کمتر رعایت کردند و راضی به تغییر اسم شورای شهر تهران نبودند که در این دوره حل شد.

علیجانی در ادامه یادآور شد: هدف ما این است که شورای مستقل ری و تجریش و نمایندگان اسلامشهر، پردیس و ری را در دستور کار مجمع نمایندگان تهران قرار دهیم؛ استقلال ری باید مطالبه نخبگان، علما، دانشجویان، فعالان سیاسی و اقتصادی، امام جمعه و سایر اقشار باشد.

وی ادامه داد: اگر استقلال ری به صورت جدی مطالبه شود، قطعا نمایندگان تهران به استقلال سیاسی ری رای خواهند داد، در بخش اصلاح‌طلبان به اجماع رسیده‌ایم ولی اصولگرایان، فعالان اجتماعی و فعالان مذهبی هنوز وارد عمل نشده‌اند و استقلال ری را مطالبه نکرده‌اند.

این نماینده مجلس اذعان داشت: تا زمانی که ری، اسلامشهر و پردیس در زیر سایه تهران هستند، هیچ محصولی نمی‌دهند، زمانی که هویت سیاسی این مناطق شکل پیدا کند، آثار اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تاریخی نمود پیدا می‌کنند و فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر قبله تهران بودن ری محقق می‌شود.

علیجانی در ارتباط با پیش‌بینی حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر در بودجه ۹۷ بیان داشت: دولت این پیشنهاد را داده است اما موافقت یا عدم موافقت مجلس، محل بحث است چرا که تصمیم نهایی را مجلس شورای اسلامی می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده همزمان دهک‌های بالا و دهک‌های پایین از یارانه عادلانه نیست و باید در این مورد تجدید نظر شود ولی بعید است مجلس با حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر موافقت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار