نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آذر 1396 - 7:09   |   کد مطلب: 24680
مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: شاخص مرگ و میر مادران و کودکان این شهرستان با تلاش ها و خدمات شبانه روزی بهورزان، هم اکنون به ترتیب صفر و زیر 10 در هر یکهزار است.

به گزارش ملایری‌ها محسن ترکاشوند  در آیین پاسداشت از زحمات بهورزان شهرستان ملایر در تالار بهارستان این شهر افزود: به همت بهورزان ملایر در بسیاری از موارد همچون بهداشت محیط، درصد پوشش واکسیناسیون، کاهش بیماری بروسلوز و ارتقای سلامت مردم، شاخص شهرستان مثبت است.
وی بهورزان را اصل و پایه سیستم شبکه بهداشت و درمان عنوان و بیان کرد: هم اکنون حدود 200 بهورز در 220 روستای این شهرستان به صورت اقماری فعالیت می کنند و آموزشگاه بهورزی نیز برای روستاها با 40 دانش آموز در حال فعالیت است.
ترکاشوند با تاکید بر اینکه در تلاش برای ارتقای جایگاه بهورزان هستیم، گفت: به گفته معاون وزیر بهداشت، طی 40 سال گذشته بهورزان به عنوان موفقترین بدنه از این وزارتخانه، توانستند ارتقای بسیار چشمگیری را ایجاد کنند تا شاهد خدمات تخصصی و فوق تخصصی در بخش های مختلف حوزه بهداشت و درمان باشیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به خدمات عمرانی و بهداشتی در روستاها با ایجاد خانه های بهداشت و استقرار بهورزان پس از پیروزی انقلاب، بیان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید خدمات خوبی در حوزه سلامت ارایه شد که البته این طرح با مشکلات بودجه و اعتباری مواجه است.
محمد کاظمی ابراز امیدواری کرد: با ارائه لایحه بودجه سال 97 به مجلس از سوی ریاست جمهوری، بتوانیم گره ها و مشکلات این طرح را در سال 97 که بخشی از آن به تامین اعتبار خانه های بهداشت و مشکلات بهورزان تعلق دارد، رفع کنیم.
وی با اشاره به اقدامات گسترده نمایندگان ملایر در حوزه سلامت و بهداشت و درمان این شهرستان بیان کرد: در دیدار اخیر با معاون اول رئیس جمهوری از وی دعوت کردیم تا برای بازگشایی شرکت فولاد آلیاژی ملایر بیایند که به طور قطع حضور وزرای دیگر نیز می تواند زمینه ای برای گره گشایی از سایر مشکلات شهرستان باشد.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس دهم نیز نقش بهورزان را در حوزه های مختلف اجتماعی و بهداشتی چون کاهش آسیب ها و بزه های اجتماعی بی بدیل دانست و گفت: با توجه به اینکه رشد جمعیت کشور زیر حد جایگزین است، بهورزان به عنوان شبکه وسیعی در سیستم شبکه بهداشت و درمان می توانند در رسیدن این معدل به حد جایگزین بسیار اثرگذار باشند.
حجت الاسلام احد آزادی خواه با اشاره به اجرای طرح تعالی جمعیت و خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس و تلاش برای رفع موانع این طرح، بیان کرد: به طور قطع بهورزان می توانند در اجرای موفق این طرح نقش ایفا کنند و در مواردی همچون فرزندآوری به عنوان یک طرح ملی، ارتقای این معدل را مهندسی کنند.
وی همچنین به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه بهداشت و درمان ملایر اشاره کرد و افزود: در صدد راه اندازی مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب در شهرستان هستیم که وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این زمینه قول مساعد داده اند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار