نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آذر 1396 - 13:16   |   کد مطلب: 24632
پاول دوروف مدیر عامل تلگرام که به دوبی سفر کرده می‌گوید قصد ندارد این کسب و کار را که ارزش آن به ۵ میلیارد دلار افزایش یافته به کسی واگذار کند، وی افزوده که حتی در برابر پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری تسلیم نمی‌شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از

بلومبرگ، دوروف که در سال 2014 مجبور شد باقیمانده سهام خود در بزرگترین شبکه اجتماعی روسیه موسوم به VK را به یکی از میلیاردرهای دولتی این کشور بفروشد از آن زمان تاکنون بر روی تلگرام متمرکز شده است.

به گفته دوروف این شبکه اجتماعی 180 میلیون نفر کاربر دارد که تنها 40 میلیون نفر از آنها در ایران زندگی می کنند. وی افزوده که هر روز 500 هزار نفر به جمع کاربران تلگرام اضافه می شوند.

وی و برادر مسن ترش نیکولای که ریاضی دانی برجسته و برنامه نویس رایانه است، تلگرام را به تدریج توسعه داده اند و آن را از کشوری به کشور دیگر به پیش می برند. پاول دوروف مدعی است در برابر خواست اف بی آی برای افشای اطلاعات خصوصی کاربرانش مقاومت کرده است.

او افزوده اف بی آی برای دسترسی به اطلاعات یادشده تا بدان حد جدی بوده که حاضر شده به یکی از برنامه نویسان تلگرام در سان فرانسیسکو رشوه بدهد. دوروف محل نگهداری سرورهای تلگرام را مخفی نگهداشته و حتی نام بسیاری از کارکنان تلگرام که این روزها میلیونر شده اند، مشخص نیست.

تلگرام به تازگی دفتری را در طبقه 23 آسمانخراشی در شهر دوبی تاسیس کرده و قصد دارد در سال 2018 دست به نوآوری های تازه ای بزند. دوروف که روسیه را با 300 میلیون دلار پول و 2000 بیت کوین ترک کرده بود این روزها قصد دارد خلاقیت های تازه ای به خرج دهد.

وی می گوید انگیزه اش از بررسی نحوه استفاده از تلگرام در ایران ارضای حس کنجکاوی است. به گفته دوروف بسیار جالب است که بدانیم عملکرد تلگرام در ایران به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی چگونه است.

تلگرام هم اکنون 40 درصد از ترافیک اینترنت ایران را به خود اختصاص داده و 500 هزار کانال فارسی نیز در آن فعال هستند که برای ارسال آزادانه انواع مطالب به کار می روند. یکی از مهم ترین مزایای تلگرام عدم افشای شماره های همراه افراد برای دیگر کاربران است. البته این قابلیت باعث سوءاستفاده تروریست ها و گروه هایی مانند داعش از تلگرام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار