نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1396 - 15:19   |   کد مطلب: 24564
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه تمام سختی‌هایی که مردم می‌کشند به خاطر بی توجهی به قانون است، گفت: چرا مردم باید سختی بکشند به خاطر اینکه مسئولان به قانون توجه نمی‌کنند؟

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه دز مجلس شورای اسلامی

با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان کرمانشاه در شرایط جوی کنونی، اظهار داشت: واقعا شرایط کنونی شرایط سختی برای مردم زلزله زده غرب کشور است به ویژه افرادی که فرزند خردسال دارند.

*مردم زلزله رده کرمانشاه وضعیت خوبی ندارند

وی افزود: اینکه مردم زیر چادر زندگی کنند زندگی بسیار سختی است آنهم برای کسانی که چندی پیش زندگی مناسبی داشتند و از رفاه نسبی برخوردار بوده و تجهیزات زندگیشان تامین بود، اما اکنون تمام خانه و زندگی و بخش‌های مختلف خانه آنها شده یک چادر.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبیعتا مردمی که رد کانکس زندگی می‌کنند وضع بهتری دارند؛ قرارگاه خاتم، ابتکار بسیار خوبی در تولید این کانکس‌ها به خرج داده است و به سرعت هم در حال تولید است اما متاسفانه عدم مدیریت صحیح بحران در وزارت کشور و بی توجهی آنها باعث شده که مردم ما سختی بکشند و هزینه آن را هم بعدا دو برابر پرداخت می‌کنیم که اگر به قانون توجه می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد.

*اگر دولت به مصوبه مجلس توحه می‌کرد مردم اینهمه سختی نمی‌کشید

مصری در ادامه عنوان کرد: مجلس 5 سال پیش قانون مصوب کرده بود که دولت مکلف است نسبت به تهیه 100 هزار کانکس اقدام کند چرا که کشور ما یک کشور حادثه خیز است و حوادث غیر مترقبه دز آن زیاد صورت می‌گیرد، لذا در سال 91 پس از زلزله ورزقان برای دولت در این رابطه تعیین تکلیف کرده بودیم که حادثه بعدی مردم سختی نکشند ولی متاسفانه در این راستا و بر اساس این مصوبه یک دستگاه کانکس هم ساخته نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: به هر حال افرادی که در این حادثه داغ دیده‌اند و سختی‌های خود را کشیدند حالا هم باید زیر چادر سختی‌ تحمل کنند؛ ما که قانون داشتیم اگر در این 5 سال، سالی 20 هزار دستگاه کانکس ساخته شده بود دیگر مجبور نبودند یک ماهه 18 هزار دستگاه بسازند و مردم اینهمه سختی نمی‌کشیدند و این مسائل آدم را ناراحت می‌کند.

«ما برای مواقع بحرانی و زلزله پیش‌بینی کرده بودیم اما عمل نکردیم وگرنه مسئولان واقعا زحمت می‌کشند؛ هلال احمر، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، صداو سیما، مراکز درمانی و استاندار کار می‌کنند و از همه مهم‌تر لطف مردم بزرگوار ایران قابل تقدیر است.»

مصری همچنین یادآور شد: اگر ما فقط همین یک بند قانون را رعایت می‌کردیم مردم و هموطنان ما اینهمه سختی نمی‌کشیدند. از کرمانشاه که گذشت اما این موضوع نباید فراموش شود و دولت هم باید مسئولیت خود را انجام دهد و قانون مذکور هم به قوت خود باقی است.

*بیش از 80 درصد مردم زلزله زده هنوز در چادر زندگی می‌کنند

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: باید کانکس‌های آماده پیش ساخته پرتابل که نیاز به حمل نداشته باشد باید طراحی شوند که البته کار سختی هم نیست تا بتوانیم هر چه زودتر مردم زلزله زده را اسکان دهیم که البته امیدواریم برای آینده اینگونه نشود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: مجموعا از همت همه تشکر می‌کنیم اما اگر همه این یک بند قانون را انجام می‌دادیم شیرینی این تلاش‌ها صدچندان بود.

مصری با اعلام اینکه بیش از 80 درصد مردم زلزله زده هنوز در چادر زندگی می‌کنند و هنوز به آنها کانکس نرسیده است، گفت: قرارگاه خاتم در حال فعالیت است البته وضعیت سرما و بارندگی و شرایط نامناسب هوا شرایط را برای مردم سخت کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه تمام سختی‌هایی که مردم می‌کشند به خاطر بی توجهی به قانون است، افزود: چرا مردم باید سختی بکشند به خاطر اینکه مسئولان به قانون توجه نمی‌کنند؟ اگر یک نفر چراغ قرمز را را رد کند ما از او نمی‌گذریم اما یک نفر باعث هدر رفتن چند ماه زحمت برای مردم زلزله زده می‌شود و کسی هم کاری به کار او ندارد!

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار