نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1396 - 13:52   |   کد مطلب: 24559
فرماندار ملایر گفت: اصلاح نگاه عمومي به معتادين را ضروری است و اين سخن رايج بايد به باور رايج تمامي ما بدل شود که اعتياد جرم نيست، بلکه بيماري است و همچون تمامي بيماري ها همه افراد سالم نيز ممکن است در معرض آن قرار گيرند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظيم رضايي با حضور  در يکي از مراکز ترک اعتياد شهرستان، ضمن ديدار و گفتگو با مددجويان، در جريان شماري از مسائل و مشکلات ايشان نيز قرار گرفت.

فرماندار ملایر در این دیدار با اشاره به مضرات اعتياد اظهار داشت: امروزه آگاهي از آسيب هاي سوء مصرف مواد مخدر جنبه عمومي دارد ليکن متاسفانه مواردي چون فقدان الگو سازي مناسب، اعتماد به نفس کاذب يا خود فريبي که برخي جوانان ما بدان مبتلا هستند، در کنار برخي مشکلات اجتماعي، شماري از مردان، زنان و جوانان ما را به اين مسير انحرافي مي کشد.

 وی توسعه، عمران و تامين آينده اين سرزمين را منوط به وجود جواناني سالم، پر نشاط و اميدوار به آينده دانست که جامعه به خوبي از آنها حمايت کرده و آنها نيز خادمان خوب جامعه و خانواده خود هستند.

رضايي، گام بزرگ مدد جويان در ورود به کمپ و آغاز فرآيند درمان را اقدامي شجاعانه و مهم برشمرد و افزود: گام مهمتر و شجاعانه تر تداوم و ايستادگي بر درمان پس از خروج از کمپ و حمايتي است که اجتماع و دولت موظف است از اين مددجويان به عمل آورد.

وي مسئوليت پذيري و قبول اين واقعيت که ما مسئول زندگي خود هستيم را ضرورتي ديگر در مبارزه با اين بيماري دانست و افزود: خداوند ما را عاقل و صاحب اختيار آفريده و اين مويد وظيفه و مسئوليت ما در قبال خويشتن و ديگري است.

فرماندار ملایر در ادامه هدف از اجراي طرح کرامت در شهرستان را ايجاد آگاهي، انزجار و کاهش آسيب بزرگ اعتياد در کشور دانست که به صورت آزمونه در سطح ملاير و چند شهر ديگر در حال اجراست.

 

وي يکي از رواياي مهم طرح در کنار موارد فرهنگ سازي، اطلاع رساني و درمان را حمايت از فرد مددجو پس از درمان دانست و افزود: يکي از وجوه اين حمايت در قالب مهارت آموزي و اعطاي تسهيلات ارزان و آسان، ويژه اين عزيزان صورت خواهد گرفت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار