نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. آذر 1396 - 12:55   |   کد مطلب: 24557
مسئول بسیج سازندگی ملایر گفت: صندوق های قرض الحسنه مردمی توسط خود مردم در چهار نقطه شهری و چهار نقطه روستایی راه اندازی می شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ علی سیاوشی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ملایر  محرومیت زدایی را از مهمترین اهداف بسیج سازندگی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از برنامه های اساسی در بسیج ساماندهی گروه های مختلف جهادی است.

وی افزود: در راستای این برنامه گروه های جهادی متفرق با تشکیل شورای جهادی شهرستان با حضور اقشار مختلف بسیج متمرکز می شوند.

مسئول بسیج سازندگی ملایر کار شورای جهادی را انتخاب یک منطقه به عنوان طرح اولیویت دانست و بیان کرد: در این برنامه یک پایگاه به عنوان پایگاه جهادی مستقرانتخاب شده و تمامی گروه های جهادی با آن همکاری می کنند.

وی به انتخاب پایگاه شهید چمران در 16 متری دوم به عنوان پایگاه جهادی مستقر در این برنامه اشاره و بیان کرد: برنامه های اردوهای جهادی در مناطق محروم شهر همچون 16 متری، پشت ناسونال و نفت سیاه با محوریت این پایگاه انجام می شود.

سیاوشی از انتخاب داود چهاردولی به عنوان مسئول گروه جهادی مستقر خبر داد و بیان کرد: افتتاحیه این برنامه در ایام هفته بسیج انجام شد و اولیویت کار گروه های جهادی در این مناطفق است.

وی گفت: بسیج سازندگی تا سه سال در این مناطق فعالیت کرده و تمامی گروه های جهادی به این مناطق گسیل داده می شوند و اولیویت کاری تمامی گروه های جهادی در این مناطق است.

 مسئول بسیج سازندگی ملایر راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این صندوق ها توسط خود مردم در چهار نقطه شهری و چهار نقطه روستایی راه اندازی می شوند.

وی افزود: مسجد سیدالشهدا(ع) در چهار راه شقایق، مسجد انصارالحسین(ع) در بلوار ولیعصر(عج)، مسجد دو طفلان میدان کشاورز و مسجد ولیعصر در 16 متری شمس آباد نقاط شهری راه اندازی این صندوق ها هستند.

سیاوشی روستاهای پیروز، نامیله، پیهان و بیجن آباد را نقاط روستایی راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی عنوان کرد.

وی هدف راه اندازی این صندوق ها را اشتغال زایی و رفع مشکلات مردم عنوان و بیان کرد: تسهبل گرهای این صندوق ها انتخاب شده و در حال آموزش هستند.

مسئول بسیج سازندگی ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات بسیبج سازندگی ملایر بیان کرد: از ابتدای سال یک هزار و 442 نفر روز در اردوهای جهادی شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: 782 نفر در قالب 61 گروه در اردوهای یک روزه، 257 نفر در قالب 24 گروه در اردوهای 3 روزه و 378 نفر در قالب 26 گروه در این اردوها شرکت کرده اند.

سیاوشی اقدامات عمرانی، برنامه های فرهنگی، لایروبی قنات ها، ساخت غسالخانه، ساخت سرویس بهداشتی، کمک به برداشت محصولات و دیوار نویسی را از مهمترین اقدامات گروه های جهادی عنوان کرد.

سیاوشی گفت: ملایر قطب صنایع تبدیلی فرآورده‌های انگور بوده و 140 میلیون تومان در راستای این صنایع تسهیلات پرداخت‌شده است.

وی افزود: این تسهیلات به افراد واجد شرایط که دارای برند و مجوزهای بهداشتی در فرآورده‌های انگور باشند پرداخت می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ملایر بیان کرد: تبدیل‌شدن ملایر به قطب صنعت مبل و منبت از اهداف اصلی بسیج سازندگی ملایر بوده تا بتوان تسهیلات در اختیار افراد شاغل در این صنعت پرداخت کرد.

وی برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: بیش از 350 نفر در دوره های آموزشی صنایع تبدیلی، دامپروری، پیاهان دارویی، پرورش قارچ و زنبورداری شرکت کرده اند.

وی به فعالیت بیش از 8 هزار نفر در بخش مبل و منبت ملایر اشاره و بیان کرد:برای حمایت هر چه بیشتر از این صنعت ما به دنبال این هدف هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار