نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1396 - 21:37   |   کد مطلب: 24477
استاندار خوزستان گفت: از نمایندگان مجلس خوزستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ارزش افزوده که قانون این موضوع در حال نوشته شدن است انتظار می‌رود کمک کنند زیرا از نفتی که در خوزستان تولید می‌شود هیچ گونه ارزش افزوده‌ای به این استان تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش ملایری ها به نقل از شادگان، غلامرضا شریعتی امروز در چهارمین همایش روز ملی شادگان که با حضور جمعی از نمایندگان استان خوزستان برگزار شد اظهار داشت: تلاش یکپارچه نمایندگان استان برای احقاق حقوق استان و رفع تنگناهای استان بسیار با ارزش است.

وی با بیان اینکه بخشی نگری نمایندگان سبب بازماندن کارهای اساسی استان می شود، افزود: برگزاری چنین مراسم هایی در شناخت قابلیت های منطقه و نیز بیان مشکلات شهرستان موثر خواهد بود.

استاندار خوزستان بیان کرد: سرمایه‌های عظیم خدادادی چه در بخش نفت و گاز، رودخانه ها و اراضی کشاورزی و حتی سرمایه‌های انسانی که به این مرزو وبوم خدمت کردند فراموش شده‌اند بنابراین با برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی باید در کشور مطرح کنیم وکه ما در گسترش فرهنگ و اقتصاد کشور نقش مهمی داریم تا نگاه های مسئولان را نیز به استان جلب کنیم.

وی گفت: با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که ممکن است بین نمایندگان باشند ولی نمایندگان از هیچ کوشی برای دفاع از استان خوزستان دریغ نکنند  و امیدواریم این موضوع با هدف جبران کردن عقب ماندگی‌های استان تا پایان دوره ادامه داشته باشد.

شریعتی با بیان اینکه اکنون فصل بودجه است، تصریح کرد: نمایندگان استان همانند حساسیتی که سال گذشته داشتند امسال نیز همین حساسیت و تلاش را داشته باشند تا منابع کافی برای پروژه های استان را کسب کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل زیرساختی باید تا به رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال شود، خاطرنشان کرد: بندر امام 10 درصد معافیت بازرگانی دارد ولی این معافیت به شادگان تعلق نمی گرفت که با تلاش هایی که شد و البته با توجیهاتی که صورت گرفت کمیسون نیز با اختصاص این 10درصد به بندر شادگان موافقت کرد و اکنون موضوع به هیئت وزیران رفته است تا بتوانیم کالاهای وارداتی را با رغبت بیشتری به دست آوریم.

استاندار خوزستان تاکید کرد:از نمایندگان مجلس خوزستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه ارزش افزوده که قانون این موضوع در حال نوشته شدن است انتظار می‌رود کمک شایانی کنند زیرا از نفتی که در خوزستان تولید می‌شود هیچ گونه ارزش افزوده‌ای به استان تعلق نمی‌گیرد و ارزش افزوده آن به سایر استان‌ها داده می‌شود.

وی افزود: شهرداری‌های استان با مشکل مواجه شده‌اند به طوری که درآمد‌ها کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌دهد، با وجود اینکه امکان مخالفت برای تحقق این موضوع وجود دارد اما از نمایندگان می‌خواهم با تمام توان تلاش ازاین مسئله دفاع کنند تا سهم شهرداری‌های پرداخت شود.

شریعتی با بیان اینکه از 4 میلیون بشکه تولید شده 2 میلیون از آن صادر می‌شود، گفت: محصول نهایی نفت محصولی است که صادر می‌شود بنابراین باید ارزش افزوده این میزان بشکه صادر شده را به خوزستان بدهند زیرا این نفت توسط فرآیندهایی استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه انتقال آب بین حوزه کارون و مارون پیگیری خواهد شد تا اگر در حوزه مارون خشکسالی هایی ایجاد شد بتوانیم از طریق حوزه کارون جبران شود تا شاهد شادابی در شادگان باشیم، عنوان کرد: کانالی از کارون به سمت تالاب کشیده شده که نیمه‌کاره رها شده است اما با پیگیری‌های مستمرموافقت شد که از اعتبارات سازمان محیط زیست کشور، 10 میلیارد تومان برای تکمیل این کانال اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار