نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. آذر 1396 - 21:17   |   کد مطلب: 24469
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد، مربیان شاغل در لیگ برتر به او با ۳۶ سال سابقه در فوتبال اعتماد کرده و بازیکنان‌شان را در اختیارش قرار دهند.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛کارلوس کی‌روش پس از جلسه‌اش با مهدی تاج اظهار داشت: در ابتدا به شما خوش‌آمد می‌گویم. زحمت کشیدید که اینجا حضور دارید. یک سخن خاص و ویژه هم با آقای جوادی دارم و از حضور او به‌عنوان مسئول روابط عمومی فدراسیون خوشحالم. ما قبل از این با آقای جوادی درباره تیم ملی ایران صحبت‌های زیادی کرده‌ایم و مطمئنم در ادامه هم او می‌تواند کمک های زیادی به تیم ملی کند.

وی با اشاره به نشستش با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال گفت: جلسه امروز ما، ادامه جلسه اول ما در مسکو بود.

الان وقت آن است که به طور کامل روی برنامه‌های‌مان تمرکز داشته باشیم
سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا پس از صحبت‌هایش در مسکو که از مشکلات گفت و صحبت‌های روز گذشته مبنی بر اینکه نمی‌تواند در این اتمسفر کار کند، در فضایی که انگار دشمن است که این صحبت‌ها در خبرگزاری تسنیم نیز منتشر شد، مشکلش در جلسه امروز حل شد یا نه، گفت: جلسه امروز فقط ادامه‌ای از جلسه‌ای بود که من با رئیس فدراسیون فوتبال در مسکو داشتم، در واقع این جلسه نیمه دوم باقیمانده از جلسه قبلی ما بود. این فرصت را داشتیم که یکسری از مسائل که در موردش صحبت کرده بودیم، شفاف کنیم. الان وقت آن است که به طور کامل روی برنامه‌های‌مان تمرکز داشته باشیم.

رؤیای همه ما صعود به مرحله حذفی جام جهانی است
وی با بیان اینکه روی برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی با جزئیات کامل و توجه زیاد مرور شده است، ادامه داد: برنامه‌های تیم ملی اهمیت زیادی دارد، چرا که مطمئناً همه موافق هستید که ما در جام جهانی در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم و کار بسیار سختی خواهیم داشت. وقتی صحبت از دشواری کارمان در جام جهانی می‌شود اگر حتی همه دست به دست هم بدهیم، باز هم کار دشواری خواهیم داشت و باز هم کارمان کامل نخواهد بود. بنابراین همه باید برای حضور در جام جهانی کنار هم باشیم. پروژه بسیار سختی در پیش داریم، همه یک هدف داریم که رؤیای همه ماست و آن صعود به مرحله حذفی جام جهانی خواهد بود، اما کاری که پیشرو داریم بسیار سخت خواهد بود و هدف اول آمادگی بازیکنان‌مان است برای این که در جامی خواهیم رفت که کار سخت است.

مشکل ما با برنامه‌ریزی AFC کماکان وجود دارد
این مربی پرتغالی خاطر نشان کرد: در ماه مارس همان‌طور که با تاج صحبت کردیم دو بازی تدارکاتی خواهیم داشت، بازی با تیم‌هایی که به سبک آمریکای لاتین یا تیم‌های اروپایی خواهند بود، ولی در ماه می 2018 ماه قبل از جام جهانی مشکل بسیار بزرگی داریم. متأسفانه AFC مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را به تعویق نینداخت و این مشکل کماکان وجود دارد، به خاطر اینکه آن تاریخ خارج از فیفادی است. ما فقط این امکان را داریم که در آن اردو از تیم‌های همسایه دعوت کنیم. البته در مرحله اول این اردو تیم‌هایی مثل ازبکستان،‌ سوریه و لبنان.

بازی با تیم‌هایی مثل مصر،‌ تونس و یا الجزایر در دستور کار تیم ملی
کی‌روش ادامه داد: یک بازی را در آن برهه انجام می‌دهیم و بعد از آن در اردوی نهایی‌مان که قبل از جام جهانی خواهد بود سه بازی دوستانه دیگر خواهیم داشت. باید سعی کنیم در آن مرحله از اردوها با تیم‌هایی بازی کنیم که سبک تیم‌های شمال آفریقا و تیم‌های عربی را دارند آن هم به خاطر همگروهی ما با تیم ملی مراکش، تیم‌هایی مثل مصر،‌ تونس و یا الجزایر.

باید بازیکنانی را که در لیگ ایران بازی می‌کنند از نظر روحی و روانی آماده کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: برای اینکه در اردیبهشت سال آینده برنامه‌های ما با جام قهرمانان آسیا تداخل خواهد داشت و ما نمی‌توانیم بازیکنان‌مان را در اختیار داشته باشیم باید برای بازیکنانی که در لیگ ایران بازی می‌کنند برنامه‌هایی داشته باشیم تا از لحاظ روانی و بدنی آنها را آماده کنیم، چرا که در غیر این صورت سطح آمادگی آنها کافی نخواهد بود.

از مربیان لیگ تقاضا می‌کنیم بازیکنان ملی‌پوش را هفته‌ای یک یا یک و نیم روز در اختیار ما بگذارند
کی‌روش یادآور شد: برای حل این مشکل تنها یک راه‌حل خواهیم داشت و آن این است که از مربیان باشگاه‌ها تقاضای کمک کنیم. همکاری که ما از باشگاه‌ها تقاضامند هستیم این است که در هر بازی در بازی لیگ یک روز و یا یک روز و نیم بازیکنانی را که مدنظر تیم ملی هستند در اختیار تیم ملی قرار دهند که ما روی آنها کار کنیم. یک مثلا بزنیم یک باشگاهی در لیگ پنج‌شنبه بازی دارد بازیکنانش جمعه در اختیار ما خواهند بود و شنبه بعدازظهر در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد و یا اگر تیمی جمعه بازی می‌کند شنبه در اختیار ما باشند و یکشنبه عصر در خدمت باشگاه. البته این برنامه‌ها برای ماه اول 2018 به بعد اجرا خواهد شد، اگر این کار را بتوانیم انجام دهیم شانس‌مان را تقویت خواهیم کرد. باز هم می‌گویم گروه سختی داریم و شانس‌مان کم خواهد بود، اگر این کار را انجام ندهیم.

امیدوارم مربیان لیگ به من با 36 سال تجربه اعتماد کنند
«البته‌ خودمان با مربیان باشگاه‌ها صحبت خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که آنها به ما اعتماد می‌کنند»، وی با بیان این جمله تصریح کرد: ما به هیچ وجه دخالتی در سطح آمادگی بازیکنان برای حضور در مسابقات لیگ نخواهیم داشت، فقط امیدوارم که مربیان لیگ به من با 36 سال تجربه اعتماد کنند و ایمان داشته باشند و بدانند که من چه کار می‌کنم. با این همکاری باز و دو طرفه و سراسر اعتماد می‌توانیم با باشگاه‌ها همکاری خوبی داشته باشیم.

قرار گرفتن در این گروه بزرگترین چالش تاریخ فوتبال ایران است

سرمربی‌تیم ملی فوتبال کشورمان  ادامه داد: بگذارید اینگونه توضیح دهم که قرار است مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش بازی کنیم، دو تیم پرتغال و اسپانیا مدعی قهرمانی جام هستند و مراکش هم بهترین تیم آفریقا است. به نظرم این اتفاق و قرار گرفتن در این گروه برای ما چالشی بسیار خوب است و بزرگترین چالش خود من در دوران حرفه‌ای مربیگری‌ام خواهد بود. اما باید تاکید کنم این اتفاق بزرگترین چالش تاریخ فوتبال ایران نیز خواهد بود. قرار گرفتن در این گروه را با گروه‌های قبلی ایران در جام‌های جهانی مقایسه کنید آنگاه متوجه خواهید شد که گروه‌های قبلی‌ فقط یک تکه کیک بودند، اما باز هم با اطمینان می‌گویم ما در این گروه شانس داریم و اگر برنامه‌ها را درست انجام دهیم هرچند شانس‌مان اندک است؛ ما هنوز امیدواریم.

دیدار با مراکش برای ما فینال جام جهانی است

کی‌روش در پاسخ به این سوال که تیم ملی برای آماده‌سازی مراکش با تیم‌های آفریقایی بازی خواهد کرد و برای شبیه‌سازی تیم‌های اسپانیا و پرتغال با چه تیم‌هایی روبه‌رو خواهد شد، گفت: تیم‌هایی که قبلاً هم اعلام کردم که فوتبالی نو را به سبک اروپای لاتین انجام می‌دهند تیم‌هایی مانند بلغارستان، رومانی، ترکیه، صربستان و حتی ایتالیا بازی کردن با چنین تیم‌هایی بستگی به فرصت‌ها دارد و این که ما با کدام تیم می‌توانیم به قطعیت برسیم. ما قصد داریم با چنین تیم‌هایی اسپانیا و پرتغال را شبیه‌سازی کنیم و حتی بوسنی هم مد نظرمان است. اینگونه تیم‌ها می‌توانند برای آماده‌سازی تیم ملی جهت رویارویی با اسپانیا و پرتغال خوب باشند اما آقایان جام جهانی برای ما مقابل مراکش آغاز خواهد شد و این بازی برای ما فینال جام جهانی است و حکم بزرگترین فینال را دارد.

مقابل اسپانیا و پرتغال رایگان بازی می‌کنیم

وی در خصوص این که تیم ایران در جام جهانی قبلی با 3 سبک متفاوت روبه‌رو شد و در این جام با 2 سبک از اروپا و آفریقا روبه‌رو خواهد شد و آیا چنین موضوعی شانس صعود را بالا می‌برد یا نه، گفت: دیگر همین است که می‌بینید اما با کمی تفاوت، درست است شاید سبک پرتغال و اسپانیا از اروپای لاتین باشد اما ما مقابل قهرمان اروپا یعنی پرتغال و قهرمان سابق جهان یعنی اسپانیا بازی می‌کنیم. فراموش نکنید این 2 تیم در بدو ورود به مسکو شانس قهرمانی هستند. البته این برای ما خیلی خوب است و من از این قضیه خوشحالم. شما فقط تصور کنید اگر می‌خواستیم با این تیم‌ها فقط بازی دوستانه داشته باشیم چقدر باید منابع مالی تهیه می‌کردیم، حالا مقابل این تیم‌ها رایگان بازی می‌کنیم و این بسیار خوب است. من با چند بازیکن تیم ملی که هم صحبت می‌کردم آنها سراسر هیجان بودند و حس آنها را درک می‌کنم چون خود من هم در جوانی وقتی قرار بود مقابل یک تیم بزرگ قرار بگیریم چنین حسی داشتم و تمام تلاشم را می‌کردم به بازی بزرگ برسم.

پرتغال گربه است و ما موش!

سرمربی‌تیم ملی فوتبال کشورمان  افزود: این فوتبال است و این هم درست که ما با دو تیم قدرتمند جهان همگروه شده‌ایم اما به این نکته توجه داشته باشید که در لیگ برتر هم پرسپولیس قوی‌ترین تیم ایران است، اما قرار نیست این تیم همیشه قهرمان شود. پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید هم که آخرین بازی‌اش را باخت همیشه قهرمان نمی‌شوند اینگونه بازی‌ها شبیه به بازی موش و گربه است یک تیم در نقش گربه و تیم دیگر در نقش موش. پرتغال گربه است و ما آن یکی هستیم، اما بازی خودمان را می‌کنیم و کاری به این مسائل نداریم چون گربه همیشه برنده نیست.

کی‌روش پس از انجام این صحبت‌ها با این صحبت خبرنگار تسنیم مواجه شد که امیدواریم تیم ایران در جام جهانی پیش‌رو نه موش باشد و نه گربه چون می‌خواهیم در این جام شیر باشیم که پاسخ سرمربی تیم ملی خنده امیدوار کننده بود.

نباید برگ برنده خود را حالا نشان بدهیم

سرمربی‌تیم ملی فوتبال کشورمان  درباره صحبت‌ یکی از خبرنگاران مبنی بر این که با مردمی از اروپا و حتی برزیل در خصوص گروه ایران در جام جهانی صحبت کرده و آنها شانسی برای تیم ایران قائل نبودند اما وقتی متوجه شدند که کی‌روش سرمربی ایران است نظرشان تغییر کرده، گفت: من از شما تقدیر می‌کنم و موضوعی هم که گفتید برایم جالب بود اما بهتر است که ما بهترین برگ‌های خود را برای جام جهانی نگهداریم و خوب نیست اکنون برگ برنده خود را نشان بدهیم. درست است اما شما اگر بهترین مربی دنیا را هم که داشته باشید مانند بهترین سرآشپز دنیاست، اما اگر او بخواهد بهترین املت را درست کند اما تخم‌مرغ نداشته باشد نمی‌تواند چنین کاری کند.

در اردیبهشت ماه پشه‌ها زیاد می‌شوند و ما می‌توانیم برویم و پشه بگیریم

«ما در ماه می (اردیبهشت) کادر خوبی از نفرات فنی، پزشکی و روابط عمومی را کنارمان خواهیم داشت، اما بازیکنان با ما نخواهند بود» وی با بیان این جمله افزود: پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و احتمالا ذوب‌آهن در ماه می درگیر لیگ قهرمانان آسیا هستند و ما نمی‌توانیم بازیکنان آنها را در اردو داشته باشیم، البته ایراد ندارد چون در آن ماه پشه‌ها زیاد می‌شوند و ما می‌توانیم برویم و پشه بگیریم، فقط خواهشم این است که مربیان لیگ این را درک کنند که ما در ماه دی‌، بهمن و اسفند شرایط خاصی داریم. برنامه‌ای که اشاره کردم برای بازیکنان داخلی مانند یک تیوپ غریق نجات است. یک بار دیگر  درخواست می‌کنم همه به تیم ملی کمک کنند و بدانند چرا این برنامه برای من مهم است، چون اگر بتوانیم پیشرفت کنیم شانس‌مان در جام جهانی بالا خواهد رفت.

بازیکنان داخلی ما در سطح جام جهانی فقط 60 تا 65 دقیقه می‌توانند بازی کنند

کی‌روش درباره این که رسانه‌های اسپانیایی نوشته‌اند نباید تیم ایران را دست کم گرفت و سرمربی اسپانیا هم در گفت‌وگو با تسنیم به چنین موضوعی اشاره کرده است، گفت: مطمئنم آنها از همین حالا شروع به آنالیز ما کرده‌اند همانطور که ما به مطالعه خودمان از تیم‌های همگروه می‌پردازیم. البته پرتغال و اسپانیا را به خوبی می‌شناسیم و برای شناخت از مراکش هم تمام جزئیات را در نظر داریم. همه چیز را به خوبی دنبال می‌کنیم و باید بگویم فوتبال اینگونه است که اگر خوب آماده شوید و روز، روز شما باشد موفق خواهید بود. اما نمی‌توان فقط با 60 دقیقه فوتبال بازی کرد، به این دلیل که باید واقع‌گرا باشیم بازیکنان داخلی ما در سطح جام جهانی فقط 60 تا 65 دقیقه می‌توانند بازی کنند. ایرادی هم ندارد اگر داور قبول کند که این تیم ایران است و در دقیقه 60 تا 65 سوت پایان بازی را بزند ما هم مشکلی نداریم و من نگرانی نخواهم داشت.

مطلب کلیدی، نحوه آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود

سرمربی‌تیم ملی فوتبال کشورمان در پایان با نامبردن از بازیکنانی مانند طارمی، ترابی، ابراهیمی، عبدالله‌زاده، غفوری و پورعلی‌گنجی تصریح کرد: بازیکنانی که نام بردم نیاز به کار بیشتری دارند، به طور مثال جوردی‌آلبا در طول یک بازی 60 بار از سمت چپ می‌رود و می‌آید، اگر دفاع راست ما به طور مثال وریا غفوری باشد و 45 بار درست کار خود را انجام دهد در 15 بار باقی‌مانده ما چه کاری باید انجام دهیم؟ البته خود من می‌توانم این کار را انجام دهم، یا باید به آقای جوادی روابط عمومی فدراسیون بگوییم که در آن 15 مرتبه چنین کاری انجام دهد. یک نیمه من و یک نیمه هم آقای جوادی می‌دانم که فوتبال او هم خوب است و بازیکنان ما هم فوتبال خوبی دارند اما صحبت من روی آن دقایق باقی‌مانده است و مطلب کلیدی در این مدت نحوه آماده‌سازی تیم ملی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار