نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آذر 1396 - 15:50   |   کد مطلب: 24451
معاون وزیر صنعت گفت: با وجود اینکه مبلمان کالایی بزرگ و حجیم است و نمی‌توان گفت این کالا به کشور قاچاق می‌شود، اما مطرح است که واردات آن از مرزهای غیررسمی، انجام می‌شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛محمود نوابی امروز در دهمین کنفرانس بین المللی تجارت جهانی مبلمان در مرکز همایش های صدا و سیما اظهار کرد: باوجود اینکه همه درباره رفع مشکلات تولید صحبت می کنند اما آسیب شناسی نمی شود که مشکل کجاست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می کنم پارلمان بخش خصوصی رتبه دستگاه هایی که حامی تولید بودند را اعلام کند؛ افزود: سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تنها یک سازمان قیمت‌گذار نیست بلکه ما تنها دستگاه حاکمیتی در حوزه کارشناسی قیمت هستیم وبر بازار نظارت می کنیم و مانعی برای تولید به حساب نمی آییم.

رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ادمه داد: با وجود اینکه مبلمان کالایی بزرگ و حجیم است و نمی‌توان گفت این کالا به کشور قاچاق می‌شود اما مطرح است که واردات آن از مرزهای غیررسمی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: قاچاق مبلمان البته نسبت به دیگر کالاها کمتر است زیرا صرفه اقتصادی کمتری دارد.

نوابی با بیان اینکه هزینه تولید مبلمان در کشومان گران بالا است گفت: صنایع ما نیازمند بازسازی و نوسازی است همچنین با انباشت تولید مواجه هستیم و تولیدکنندگان باید به خدمات پس از فروش توجه بیشتری کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه صنعت قانون و مصوبه کم نداریم اما در اجرا مشکل وجود دارد، به طور مثال، مشوق‌های صادراتی ابلاغ شده است، اما منابع آن پرداخت نمی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار