نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آذر 1396 - 13:19   |   کد مطلب: 24273
رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه قانون جدید وزن‌کشی باعث افزایش درصد آسیب‌دیدگی در کشتی‌گیران خواهد شد گفت: ما با قانون جدید وزن‌کشی کاملا مخالف بودیم.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛رسول خادم درباره برگزاری رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام روز "جهانی کودک" در ایران، اظهار کرد: این تورنمنت در رده سنی نونهالان برگزار می‌شود و فکر می‌کنم بهترین تورنمنتی است که طی دو، سه سال گذشته در این رده زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار شده است. خوشبختانه با توجه به این که خیلی از کشورها در رده سنی نونهالان فعال نیستند، سال به سال استقبال آنها از این مسابقات بیشتر شده و شاید اگر فدراسیون کشتی‌ این موضوع را مدیریت نمی‌کرد تا سطح کیفی مسابقات پایین نیاید تعداد تیم‌ها نیز بیشتر می‌شد.

رییس فدراسیون کشتی افزود: برگزاری رقابت‌ها به صورت تیم به تیم انگیزه کشورها را برای حضور در این تورنمنت بیشتر کرده است. امسال نیز علاوه بر رقابت‌های تیم به تیم شاهد مسابقات انفرادی نیز هستیم و کشتی‌گیران با یک باخت کنار نمی‌روند و این فرصت را در اختیار دارند که در پنج یا شش مبارزه حاضر شوند. بنابراین حضور در این مسابقات تجربه بسیار خوبی برای نونهالان کشتی ایران و سایر کشورها است.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که بتوانیم جایگاه این تورنمنت را در جهان حفظ کنیم و ایران به عنوان یکی از کشورهایی که در حال‌ سرمایه‌گذاری در توسعه کشتی جهان است و این سرمایه‌گذاری چه به لحاظ دیپلماتیک و چه به لحاظ فنی به سود ایران بودهT بتواند این تورنمنت را هر چه‌ بهتر برگزار کند.

خادم در ادامه‌ درباره قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی و مخالفت بسیاری از کشورها از جمله ایران با برخی از این قوانین، اظهار کرد: درباره تغییرات اوزان ما مقاومت زیادی کردیم تا این تغییرات در تمامی اوزان کشتی آزاد، فرنگی و بانوان اتفاق نیفتد. هر چند که در خصوص کشتی بانوان ذینفع نبودیم، اما به‌ هر حال بیشتر کشورهای اروپایی به دنبال تغییر کامل اوزان در کشتی آزاد، فرنگی و بانوان بودند.

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به مخالفت کامل ایران با انجام وزن‌کشی به شیوه جدید و در صبح روز مسابقات، گفت‌: نظر ما درباره تغییر زمان وزن‌کشی کاملا منفی بود و انتظار داشتیم که کشورهایی همچون روسیه که صاحب کشتی در جهان هستند، در این موضوع کمک کنند، چرا که  تجربه چندین دهه وزن‌کشی در صبح روز مسابقات را دارند و این موضوع ثابت شده که کم شدن زمان ریکاوری برای کشتی‌گیران، افزایش احتمال آسیب‌دیدگی آنها را به دنبال دارد. با آوردن زمان وزن‌کشی به قبل از مسابقات نمی‌توان از کاهش وزن کشتی‌گیران جلوگیری کرد، چرا که کشتی به حدی تمرینات سخت و رنج آوری دارد که وزن کم کردن تنها بخشی از این رنج و سختی‌ها است و کشتی‌گیران برای این که بتوانند به نتیجه‌ مطلوب‌تری برسند، کیلوهای اضافی خود را کم می‌کنند و در وزنی که عملکرد بهتری دارند به رقابت می پردازند.

وی افزود: ما در این باره نظر مثبتی نداشتیم، اما به‌ هر حال طبیعی است که وقتی به تصویب هیات رییسه اتحادیه جهانی رسیده است، اجرایی شود. ما هم سعی می‌کنیم تدارک و برنامه‌ریزی های لازم را در تیم‌های ملی در خصوص قوانین جدید اعمال کنیم.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا وزن‌کشی در صبح روز مسابقات باعث ضربه به کشتی خواهد شد یا خیر؟ گفت‌: الان برای ارزیابی زود است، اما به‌ هر حال این موضوع باعث کاهش زمان ریکاوری برای کشتی‌گیران و آسیب‌دیدگی هر چه‌ بیشتر آنها خواهد شد که این موضوع به نفع آنها نخواهد بود.

رییس فدراسیون کشتی درباره احتمال حذف قانون جدید وزن‌کشی در کشتی، خاطر نشان کرد: این موضوع احتمال دارد، اما باید بر روی قوانین جدید تمرکز کنیم و از تمرکز  این که ممکن است این قوانین پایدار نباشد، خودداری کنیم، چرا که این موضوع می‌تواند ما را از برنامه اصلی خودمان و اهدافی که در نظر داریم دور کند.

خادم درباره رقابت‌های جهانی کشتی امید نیز، گفت‌: رضایی و باوفا به عنوان سرمربیان تیم‌های ‌ ‌ملی کشتی آزاد و فرنگی امید دو ماه فرصت داشتند تا تیم را  مهیای حضور در این مسابقات کنند. آنها در طی این دو ماه تمام تلاش خود را برای شناسایی نفرات  و آماده سازی تیم به کار بسته‌اند تا تیم خوبی را ساخته و پرداخته کنند. تیم‌های دیگر نیز شرایط مشابه ما را دارند و ترکیبی از نفرات جوان و نفرات دوم و سوم بزرگسالان را در ترکیب خود دارند.

رییس فدراسیون کشتی‌ در پایان درباره توقع خود از تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد امید در رقابت‌های جهانی، گفت‌: امیدواریم بتوانند جایگاه ایران در کشتی جهان که همیشه شایسته حضور بر روی سکو بوده را حفظ کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار