نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1396 - 12:14   |   کد مطلب: 24211
رئیس پلیس پایتخت به مرحله جدید عملیات دستگیری مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش در تهران پرداخت و گفت: پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت بعد از دو هفته کار اطلاعاتی، توانست 322 نفر از اراذل و اوباش را دستگیر کند.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه طرح ارتقاء امنیت و آرامش در تهران بزرگ و دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمین محلات که در پلیس امنیت عمومی فاتب برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله جدید عملیات دستگیری مزاحمین نوامیس، عاملین اربده‌کشی، قمه‌کشی، معترض به اموال عمومی، شرارت و درگیری مسلحانه با انواع سلاح سرد و گرم بعد از دو هفته کار اطلاعاتی در 24 ساعت گذشته در عملیات ویژه پلیس اطلاعات و امنیت پایتخت رقم خورد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد:‌پلیس در این عملیات 79 مخفیگاه، 142 قهوه‌خانه محل تجمع اراذل، 48 باشگاه بدنسازی و دو پاتوق مهم اراذل و اوباش را شناسایی کرد.

وی افزود: در این طرح 247 نفر از اراذل و اوباش دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: 5 قبضه شبه سلاح، 2 قبضه سلاح جنگی، 140 قبضه سلاح سرد از جمله شمشیر و قمه کشف و ضبط شد.

سردار رحیمی با اعلام این مطلب که طرح‌های پلیس با قاطعیت تمام برای استقرار نظم و امنیت و ارتقاء امنیت اجتماعی ادامه دارد، اظهار داشت: پلیس با رفع کاستی‌های عملیات‌های قبلی با قدرت و قاطعیت برای دستگیری مزاحمین نوامیس، اراذل و اوباش، معتادان متجاهر، موادفروشان و ... اقدام خواهد کرد.

وی با تقدیر از عملکرد مثبت دستگاه قضایی در همکاری با پلیس و همچنین این عملیات، بیان داشت: ادامه برخورد با این دستگیرشدگان نیز بر عهده دستگاه قضاست؛ این افراد با پرونده‌های انتظامی تحویل قضات می‌شوند.

وی در خصوص تصویب قانون منع استفاده از سلاح سرد،‌ گفت: اجرای این قانون برای متنبه کردن افراد توسط دستگاه قضایی به مرحله اجرا در می آید.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دستگیری 75 نفر از مزاحمین نوامیس که در گروه سنی زیر 20 سال بودند پرداخت و گفت: این افراد تحویل خانواده‌هایشان شدند؛ عمدتاً مزاحمان معابر و پارک‌ها بوده‌اند. 

سردار رحیمی در خصوص بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌های پلیس اعلام کرد: تمام بازداشتگاه‌ها و تحت‌نظرگاه‌های پلیس با رعایت کامل حقوق شهروندی و زیر نظر قضات زندان‌ها هستند. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مراجعه اراذل و اوباش به کلانتری‌ها و امضاء دادن، گفت: اراذل و اوباش توسط پایگاه‌های پلیس به طور مستمر کنترل می‌شوند و در بازه زمانی مشخص امضاء بدهند تا تخلفی انجام ندهند که خیلی از آنها متنبه شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار