نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. آبان 1396 - 8:19   |   کد مطلب: 24202
پس از ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت ایران زمین، فعالان این صنعت گام بعدی خود را برای تشکیل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندکان این صنعت بلندتر برداشتند تا بتوانند هنر خود را در سطح ملی و بین المللی منسجم تر ارائه کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت که یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در این شهرستان بود، فرصتی ایجاد کرد تا بیش از 20 هزار فعال عرصه این صنعت بتوانند در بازار داخلی و خارجی سهم خود را گرفته و برای ایستادن در بام نخست این صنعت تلاش مضاعفی داشته باشند.
حال که ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر سرآغاز تحولی بزرگ در این شهرستان است و می تواند روند صعودی جهش و پیشرفت را در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و ایجاد اشتغال برای ملایر هموارتر کند، تشکیل انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت می تواند رسیدن به این جهش را برای صنعتگران آن آسان تر سازد، انجمنی که اتاق بازرگانی استان همدان پیشگام و مصمم برای شکل گیری آن است.
به همین منظور فعالان مبل و منبت ملایر در کنار دولتمردان این شهرستان گرد هم آمدند تا با تشکیل نخستین تشکل قانونی مبل و منبت در اتاق بازرگانی در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات این هنر صنعت زیبا تلاش کنند، هنر صنعتی که معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر آن را منشاء تحول بزرگ اقتصادی و اجتماعی در این شهرستان دانست که فعالان و صنعتگرانش برای به رونق رسیدن آن سال ها تلاش کردند.
عبدالعظیم رضایی روز دوشنبه در گردهمایی فعالان صنعت مبل و منبت ملایر گفت: تمامی سرمایه ها و ظرفیت های صنعت مبل و منبت ملایر باید برای تشکیل انجمن کنار هم جمع شوند تا بتوانیم در سطح ملی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با اشاره به تشکیل نخستین کارگروه تخصصی مبل و منبت در ملایر به منظور رسمیت پیدا کردن فعالیت ها و اقدامات این صنعت بیان کرد: علاوه بر سایر رشته ها و فعالیت ها، مبل و منبت یک مزیت نسبی قابل توجه در ملایر است که با ثبت ملی فعالیت خود را در جامعه نشان داده و نیاز است امروز برای تشکیل انجمن در کنار هم باشیم.
رضایی با بیان اینکه ما به دنبال سوق دادن امور به سمت دولتی شدن نیستیم و بخش خصوصی باید در کنار هم باشند افزود: هم اکنون بسترها و انگیزه ها برای تشکیل این انجمن در ملایر وجود دارد و باید از ظرفیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرستان نیز استفاده کنیم.
فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: انجمن مبل و منبت را به گونه ای ساماندهی کنیم که بتواند در عرصه ملی در اتاق بازرگانی ایران بتواند خود را نشان دهد.
رضایی بر لزوم علمی و تخصصی بودن اقدامات در صنعت مبل و منبت ملایر تاکید و اظهار کرد: باید چشم انداز جدیدی در این زمینه خلق کرده و هر سال اتفاق ها و رخدادهای خوبی برای این صنعت در سطح ملی ایجاد کنیم و این جز با تعامل خوب، همدلی و اعتماد به یکدیگر محقق نمی شود.
وی خواستار عضویت تمامی فعالان مبل و منبت ملایر در انجمن تولید و صادرکنندگان مبل و منبت شد و تاکید کرد: در این راستا باید به دنبال خلق ایده ها و طرح های جدید و نو متناسب با نیاز بازار و جامعه باشید و با بهبود کیفیت محصولات، اجازه ندهید با تولیدات ضعیف به هنر شما آسیب وارد شود.
رضایی کیفیت و سلامت تولیدات مبل و منبت را یک ضرورت برشمرد و گفت: همه صنعتگران و فعالان مبل و منبت ملایر باید عضو این انجمن شوند تا در آینده به انجمن ملی در کشور تبدیل شود، چراکه این صنعت به تنهایی می تواند مشکل بیکاری و اقتصاد را حل کند و ما نیز در کنار شما هستیم.

**در قالب انجمن می توان در بازارهای جهانی رقابت کرد
مشاور اقتصادی استاندار همدان نیز گفت: فعالان صنعت مبل و منبت باید به این باور برسند که تنها در قالب تشکیل انجمن می توان در بازارهای جهانی رقابت کرد و به اهداف بلند در این عرصه دست پیدا کرد.
منوچهر رضایی با تشریح شکل گیری انجمن صنعتگران از ابتدای قرون وسطی تاکنون در دنیا و روند شکل گیری آن در ایران بیان کرد: امروز هر تحول اقتصادی که بخواهد رخ دهد، اتحادیه ها و تشکل ها حرف اول و آخر را می زنند و حتی در شکل گیری دولت ها نیز اثرگذار و تعیین کننده هستند.
وی با اشاره به جایگاه فعالیت های اقتصادی و اینکه تشکل ها و انجمن ها در ایران نیز جزو چهار طبقه تعیین کننده کشور بودند، افزود: در دولت های مختلف حرکت های جدی در حوزه فعالان اقتصادی و تشکل ها صورت گرفت، اما در دولت تدبیر و امید سمن ها بسیار مورد توجه ویژه قرار گرفتند.
رضایی تاکید کرد: با توجه به اینکه فعالان اقتصادی همواره جایگاهشان در جامعه دارای ارزش بوده، باید برای اعتلای این جایگاه و اینکه برای آیندگان رسالت داریم، آن را توسعه و بهبود بخشیم و این جز با همکاری انجمن ها محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه صنعت مبل و منبت ملایر در کشور شاخص است و سفره استان توسط این صنعت رنگین شده بیان کرد: فعالان مبل و منبت ملایر باید باور کنند که خودشان می توانند این صنعت را به نقطه مطلوب برسانند و به نسل های بعدی منتقل کنند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه شهر ملی مبل و منبت را باید در استان، کشور و فراملی تعریف کرد گفت: هدف فعالان صنعت مبل و منبت ملایر باید عضویت همه اعضا و فعالان در این انجمن باشد.
رضایی ادامه داد: با وجود فعالان اقتصادی اشتغال، رونق اقتصادی، تولید و صادرات هم وجود دارد و دولت نیز از آنها پشتیبانی و حمایت می کند.
وی خطاب به فعالان مبل و منبت ملایر خاطرنشان کرد: با تشکیل یک انجمن و یک تشکل حقوقی می توانید در بستر قانونی تمامی اقدامات و فعالیت های خود را انجام دهید و حتی همانند سایر تشکل ها می توانید به سه قوا مشورت دهید.
وی تاکید کرد: باید از مدیرانی همچون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر که دغدغه اصلی آنها مسائل اقتصادی است، بهره بگیرید و نگاه شما فرامرزی و صادراتی باشد.
رضایی با بیان اینکه هر حرکت فردی منجر به فنا است، خطاب به فعالان صنعت مبل و منبت ملایر تاکید کرد: به صورت فردی نمی توانید مشکلات خود را حل کنید، بلکه باید به عنوان یک کار مقدس به آن نگاه کرده و خود را به دنیا معرفی کنید و در قالب انجمن صاحب جایگاه و کرسی در عرصه ملی و بین المللی شوید.
وی گفت: تشکیل، اداره و حیات انجمن مبل و منبت ملایر بستگی به حضور همه فعالان این صنعت دارد و بدون حضور شما این حرکت به جایی نمی رسد و نیاز است با این نگاه فرهنگی و زیرساختی که وجود دارد، همه در این انجمن عضو شوند تا انجمن با حداکثر اعضا تشکیل شود.

**انجمن مبل و منبت نخستین در ایران
مسئول امور تشکل های اتاق بازرگانی استان همدان نیز بیان کرد: با وجود 400 انجمن مختلف در کشور، هنوز انجمن مبل در ایران نداریم که تشکیل انجمن مبل و منبت ملایر می تواند نخستین در ایران باشد.
طاهره ایزدی افزود: با توجه به اینکه مبل و منبت در سال های گذشته روند رو به رکودی داشته، با تشکیل انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان مبل و منبت، فعالان این صنعت می توانند از ابتدا تا انتهای فعالیت تولید خود را برنامه ریزی کنند.
وی با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی استان همدان از تشکل ها و انجمن ها حمایت ویژه ای دارد بیان کرد: در صورت تشکیل انجمن مبل و منبت، تمامی آموزش های تخصصی به صورت رایگان است و فعالان این صنعت را در برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، بیمه، تامین اجتماعی، عقد قراردادهای خارجی و سایر موارد حمایت می کنیم تا بتوانید استانداردهای خود را افزایش دهید.
ایزدی خطاب به فعالان مبل و منبت ملایر تاکید کرد: پس از تشکیل انجمن باید افرادی از بین شما رهبری این انجمن را بر عهده بگیرند تا بتوانید از هنر خود استفاده کنید و به صورت زنجیره ای استان های دیگر نیز عضو این انجمن شوند.
عضو هیات مدیره انجمن بازار مبل ملایر نیز هدف از تشکیل این انجمن را برندسازی مبل ملایر در عرصه ملی و بین المللی، پیگیری برای تولیدات انعطاف پذیر به جای انبوه، سرعت بخشیدن به نوآوری در ارائه خدمات در بخش تولید و فروش و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی روز عنوان کرد و گفت: بازار امروز هنر دست می خواهد که مبل و منبت ملایر حرف نخست را می زند.
مهدی محمودی با تاکید بر اینکه برند مبل منبت ملایر را باید به جهان معرفی کنیم افزود: با تشکیل انجمن مبل و منبت می توانیم در نمایشگاه های داخلی و خارجی حضوری هدفمند داشته باشیم و ارتباط با مسئولان ارشد کشور برقرار کنیم.
وی مدیریت و واکنش سریع در مقابل عملکرد دیگران، تشکیل کمیته های تخصصی و اتاق فکر، برگزاری دوره های آموزشی تولید و فروش و ارائه خدمات قبل، حین و پس از فروش را از دیگر اهداف انجمن مبل و منبت برشمرد و گفت: باید روش های سنتی را کنار گذاشته و خودباوری داشته باشیم.
محمودی بیان کرد: انجمن مبل و منبت ملایر وابسته به هیات مدیره بازار مبل ملایر، انجمن درودگران و یا شهرک مبل و منبت نیست و به طور کامل مستقل است و با ثبت ملی مبل و منبت، امسال تحول هایی در این صنعت رخ داد که در سال های اخیر بی سابقه بود.
به گزارش ایرنا هم اکنون با آغاز حرکت فعالان صنعت مبل و منبت برای تشکیل نخستین انجمن مبل و منبت در ایران، شروعی دیگر در عرصه تولید و اشتغال و رونق اقتصادی این شهرستان رقم خورده که فعالان این عرصه می توانند یکصدا و همدل برای کسب جایگاه این صنعت همراه با مسئولان و دولتمردان گام بردارند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار