نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. آبان 1396 - 19:18   |   کد مطلب: 24193
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر علوم در جلسه امروز این کمیسیون به تشریح آخرین روند پیگیری پرونده‌های بورسیه دانشجویی پرداخت.

به گزارش ملایری ها به نقل از تسنیم؛حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه 29 آبان) کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز که با حضور آقای غلامی وزیر علوم برگزار شد، روند رسیدگی به پرونده‌های بورسیه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: آقای غلامی با تکذیب اعداد و رقم‌هایی که از تعداد افراد بورسیه توسط برخی آمارسازها مطرح می‌شد اعلام کرد که تعداد کل افرادی که به‌دلیل مشکل بورسیه از تحصیل محروم شده بودند تنها 21 نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: نامه سرگشاده جمعی از دانش‌آموختگان بورسیه

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به روند ثبت نام دیگر دانشجویان بورسیه در دانشگاه‌ها تصریح کرد: از تعداد 3600 نفر دانشجوی بورسیه تنها 100 نفر تاکنون مراحل جانمایی‌شان انجام نشده که این افراد نیز در صف جانمایی و ثبت نام هستند و مشکل خاصی سر راه این افراد نیست؛ بنابراین پرونده بورسیه با ثبت نام این افراد بسته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: فرهادی: پرونده بورسیه‌ها در وزارت علوم گذشته بسته شد

حجت الاسلام سلیمی تأکید کرد: امروز و با توضیحات صریح وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌ها برای ما روشن شد که عده‌ای از این پرونده تنها برای عقده‌گشایی‌های سیاسی بهره‌برداری کرده‌اند و به‌گفته مقام معظم رهبری در حق دانشجویان بورسیه ظلم شده است.

نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به حضور رئیس سازمان نوسازی در جلسه امروز کمیسیون آموزش گفت: با توجه به اینکه در شهرستان سرپل ذهاب تنها 6 مدرسه سالم و قابل استفاده مانده و بقیه مدارس این شهرستان تخریب شده است بنا شد تا در ادامه سال تحصیلی به‌شکل 3 شیفت از این 6 مدرسه برای حضور دانش‌آموزان استفاده شود و دیگر کلاسهای درس نیز تا ساخت مجدد مدارس در کانکس‌ها دایر شود.

بیشتر بخوانید: "سپاه" پیگیر استقرار کانکس‌های اسکان موقت در مناطق زلزله‌زده است

وی همچنین درباره پیشنهاد کمیسیون آموزش برای اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه به‌منظور تسریع در ساخت مجدد مدارس مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: کمیسیون آموزش منتظر است تا بودجه سال آینده توسط دولت تقدیم شود و اگر در این بودجه ردیفی ویژه برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده اختصاص پیدا نکرده بود قطعاً کمیسیون آموزش به‌شکل جدی پیگیر اضافه شدن این ردیف بودجه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار