نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. آبان 1396 - 16:59   |   کد مطلب: 24163
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز جوش تخصصی ملایر باید منطقه‌ای شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به به ظرفیت‌های فنی و حرفه‌ای ملایر، مرکز جوش تخصصی ملایر را یک ظرفیت سرشار دانست که با توجه به امکانات، تجهیزات، فضای فیزیکی و موقعیت جغرافیایی باید به یک مرکز منطقه‌ای و آموزش فنی در غرب کشور تبدیل شود.

وی افزود: مرکز جوش تخصصی ملایر ظرفیت بسیار خوب و بالایی است که باید بازسازی و به‌روز شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بام ملایر از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار است گفت: مرکز جوش تخصصی ملایر در ورودی بام ملایر قرار گرفته و به‌ عنوان چشم ملایر باید آن را دید.

وی به وجود مراکز آموزشی و دانشگاهی در جوار مرکز جوش تخصصی اشاره کرد و افزود: در دیدار اخیر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع به جد مطرح شده و اعتقاد داریم این مرکز باید در تراز خود دیده شود و ما نیز از هیچ تلاشی برای رسیدن به این جایگاه دریغ نمی کنیم.

آزادیخواه با اشاره به این‌که منبت ملایر کار دست است و همین عامل نیز باعث ثبت ملی آن شده است، گفت: باید ورود و آموزش در ملایر را به حداقل برسانیم تا به این حرفه صدمه‌ای وارد نشود.

وی کاربردی شدن آموزش‌خا را یک ضرورت دانست و افزود: آموزش و مهارت ها در حوزه منبت و درودگری در این شهرستان باید به صورت فرآیندی دیده شود تا در آینده مشکل اشتغال نداشته باشیم.

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم با بیان اینکه دستگاه‌های «CNC» صنعت منبت را نابود می‌کند، خواستار حذف «CNC» از رشته‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شد و گفت: این کار را به نقاط دیگر استان بسپارید و کار را کارشناسی انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه  رشته درودگری استان باید به سمت ملایر سوق داده شود تصریح کرد: در این زمینه نیز فنی و حرفه‌ای استان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشد.

آزادیخواه بیان کرد: از اعتباراتی که توسط دولت برای ایجاد اشتغال در روستاها اختصاص یافته، با کاربردی کردن مهارت‌های فنی و حرفه ای و سوق دادن آموزش‌ها به روستاها، از این ظرفیت برای اشتغال استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر می‌بینیم بسیاری از افرادی که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند بعد از فراغت از تحصیل به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند که این بسیار خوب است اما ما تقاضا داریم  آموزش‌ها طوری باشد که بتوانیم به صورت فرآیندی، تخصصی و تجاری از آنها بهره بگیریم.

دیگر نماینده مردم  ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: باید کارگاه‌های آموزشی مجهز و به‌روز شوند و جای خودشان را به دستگاه‌های قدیمی بدهند.

محمد کاظمی تصریح کرد: در زمینه رویه‌کوبی و رنگ مبل در شهرستان ملایر مشکلاتی داریم که فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارائه آموزش‌های لازم را در این زمینه کمک شایانی کند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: آموزش‌های لازم برای روستاییان را باید فعال‌تر کنیم تا از مهاجرت این افراد به شهرها جلوگیری شود.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار