نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آبان 1396 - 11:32   |   کد مطلب: 24080
در دهه سوم ماه صفر، نمایش آیینی «کیست مرا یاری کند» توسط گروه نمایشی عرفان در سالن مرکز آموزش هنر ملایر به اجرا در آمد.

به گزارش ملایری‌ها؛  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در خصوص این نمایش گفت: نمایش «کیست مرا یاری کند» نگاهی هنری به واقعه کربلا از زوایائی جدید و جذاب به شرح برخی از رخدادهای عاشورا می پردازد.
غلامرضا جمالی زاده افزود: این اثر هنری سعی در ایجاد ارتباط بین واقعه شهادت حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، حضرت قاسم(ع) و حضرت علی اصغر(ع) در صحرای کربلا و تداوم خط حسینی توسط حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در شام دارد و بصورت هنرمندانه بین این وقایع و پیام های مشترک آنها حلقه اتصال ایجاد می کند.
وی گفت: استفاده از مداحی زنده در بین وقایع این اثر صحنه ای را برای مخاطب نشسته بر روی صندلی های سالن، ملموس تر کرده و آنها را ناخود آگاه مجبور به همراهی با مداح می نماید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: بهره گیری از موسیقی زنده سنتی کمانچه در کنار طبل و سنج و همراه شدن آنها با قصه بازیگران و آوای مداح، جذابیت بازیها را بیشتر می کند.
وی عنوان کرد: اجرای عمومی نمایش «کیست مرا یاری کند» توسط گروه نمایشی «عرفان» به سرپرستی و کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری و نویسندگی رضا باغبان از 21 آبان ماه با یک سانس اجرا در هر روز، به روی صحنه رفته و علاقمندان می توانند تا 30 آبان و از ساعت ساعت 18 تا 19:30 با حضور گسترده خود در سالن مرکز آموزش هنر ملایر از این نمایش دیدن کنند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار