نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. آبان 1396 - 11:00   |   کد مطلب: 24057
عاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: زلزله ای شب گذشته به بزرگی 7.3 در مقیاس امواج درونی(ریشتر) غرب کشور را لرزاند، خسارتی در این شهرستان در پی نداشت اما ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ عبدالعظیم رضایی یکشنبه شب با بیان اینکه انتظار می رود مردم خونسردی خود را حفظ کنند، افزود: خوشبختانه گزارشی از خسارت های احتمالی اعلام نشده و هیچگونه آسیبی به زیرساخت های این شهرستان وارد نشده است.
وحید جوادی مدیرعامل سازمان آتش نشانی ملایر نیز در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: تا این لحظه گزارشی از آسیب یا خسارت احتمالی این زلزله به مسئولان این نهاد گزارش نشده است اما تمامی خودروهای مرکز در حالت آماده قرار دارد.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.
این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر 'ازگله' در استان کرمانشاه گزارش شده است.
طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
علی مرادی رییس مرکز لرزه نگاری کشور به خبرنگار ایرنا گفت: ️مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.
وی یادآور شد: نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.
رییس مرکز لرزه نگاری کشور تاکید کرد: زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در پی وقوع این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه همدان معین استان کرمانشاه در بحث زلزله است تمامی بیمارستان های این استان برای پذیرش مجروحان احتمالی زلزله مهیا شدند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار