نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. آبان 1396 - 16:48   |   کد مطلب: 24051
سفیر سابق ایران در اردن گفت: سفر بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به تهران در راستای پیگیری مشکلات و آزادی زندانیان و جاسوسان دو تابعیتی انجام می‌شود.

به گزارش ملایری ها به نقل از تابان تربت؛نصرت الله تاجیک 

 اظهار کرد: در حال حاضر دولت انگلیس وزنه ای در اتحادیه اروپا ندارد؛ اما به لحاظ اشراف اطلاعاتی، نقش تعیین کننده ای در همکاری با غرب و آمریکا دارد و در سفر هفته جاری وزیر خارجه این کشور به تهران باید موضوعات مهم مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 

تاجیک از برجام به عنوان مهمترین مساله در پیگیری حقوق ملت ایران با انگلیسی ها یاد کرد و گفت: دستگاه دیپلماسی علاوه بر برجام می تواند بنا به اشراف اطلاعاتی و تسلیحاتی که انگلیس در منطقه دارد و همچنین بازی های جدیدی که توسط ایالات متحده آمریکا در حال شکل گیری است مطالبات خود را نیز مطرح کند.

 

سفیر سابق ایران در اردن بیان داشت: سفر بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به تهران در راستای پیگیری مشکلات و آزادی زندانیان و جاسوسان دو تابعیتی انجام می گیرد و ایران نیز متقابلا باید موضوع برجام و همچنین نقش دولت انگلیس را در مسائل منطقه مورد بحث و بررسی قرار دهد.

 

وی افزود: در دموکراسی های دنیا تفکیک وظایف قوا شاخصه اصلی است و جمهوری اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر شخصی خطایی در حوزه امنیتی کرده باید طبق قانون با آن برخورد شود و از سوی دیگر دولتها به عنوان نماینده شهروندان در حوزه های مختلف و بخصوص دیپلماسی سیاسی می توانند در حل این مشکلات قدم های مثبتی بردارند.

 

تاجیک اظهار داشت: با توجه به نقش انگستان در منطقه و همکاری که با آمریکایی ها دارند، می طلبد تا دستگاه دیپلماسی این موضوع را مطرح کند که اگر آنها نیاز به کمک و تعامل با جمهوری اسلامی ایران دارند باید در حضور استعماری خود در منطقه تجدید نظرکنند، زیرا اکنون بسیاری از مردم یمن و کشورهای غرب آسیا با سلاح های انگلیسی به خاک و خون کشیده می شوند و این با سیاست های راهبری ایران در تضاد است.

 

سفیر سابق ایران در اردن گفت: دستگاه دیپلماسی بگونه ای در حوزه سیاست خارجی، مسائل را دغدغه مندانه تبیین کند تا علاوه بر راه حل های سیاسی برای مناسبات دو کشور، منافع و مصالح ملی نظام نیز حفظ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما