نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آبان 1396 - 17:59   |   کد مطلب: 24020
در حالی که پس از تهدیدهای ترامپ مبنی بر قطع کمک‌های مالی به پاکستان سران اسلام آباد واکنش‌های تندی نشان داده بودند آمریکا با ۷۰۰ میلیون دلار به سوی پاکستان بازگشت.

به گزارش ملایری ها به نقل از اکسپرس نیوز؛

در حالی که پس از تهدیدات ترامپ مبنی بر  قطع کمک‌های مالی به پاکستان، سران اسلام آباد واکنش‌‌های تندی نشان داده و اعلام کرده بودند که ارزشی برای ارتباط با آمریکا قائل نیستند، کنگره آمریکا سخنان ترامپ را نقض کرد.

گزارش‌ها حاکی است کنگره با تصویب کمک 700میلیون دلاری به پاکستان، آن را حمایت از فعالیت‌های اسلام آباد در خصوص مبارزه با تروریسم دانست.

گفتنی است وزرات دفاع آمریکا اعلام کرده پس از عملیات‌های جدی ارتش پاکستان علیه گروه‌های تروریستی به خصوص شبکه حقانی، این کشور تصمیم گرفته تا کمک‌های مالی جدیدی را به اسلام آباد تحویل دهد.

قرار است نیمی از این رقم به صورت فوری به اسلام آباد تحویل داده شود و نیمی دیگر از آن پس از تایید جدیت مبارزه پاکستان با تروریست‌ها پرداخت خواهد شد.

وزارت دفاع آمریکا از پاکستان خواسته تا مبارزه علیه گروه‌های تروریستی به خصوص شبکه حقانی و لشکر طیبه را ادامه دهد.

این در حالی است که ترامپ به همراه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، طی هفته‌های اخیر، پاکستان را به حمایت از تروریست‌های فعال در افغانستان متهم کرده و این کشور را تهدید به قطع کمک هالی مالی می‌کردند.

مقامات اسلام آباد ضمن بی‌اساس دانستن اظهارات رئیس جمهور آمریکا، نشان دادند که گرایش آنها به سوی کشورهایی چون چین و محور مقاومت به اندازه‌ای شده که دیگر ارتباط با واشنگتن برای آنها ارزش چندانی ندارد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

آخرین اخبار