نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. آبان 1396 - 14:45   |   کد مطلب: 23899
نمایشگاهی از عکس عاشورایی تحت عنوان «مشق عاشقی» روایتی دیگر از سوگواری حسینی شهرستان ملایر در گالری مجتمع فرهنگی و هنری ملایر افتتاح یافت.

به گزارش ملایری‌ها؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اظهار داشت: در این نمایشگاه تعداد 40 قطعه عکس از آثار منتخب نخستین مسابقه بزرگ عکس عاشورایی که ایام محرم امسال در 2 بخش مراسم شیرخوارگان و بخش آزاد شامل عزاداری، تعزیه، نذورات و ... توسط هیئت سیدالشهداء و هنرمندان عکاس ملایری در سطح شهرستان برگزار گردید، به مدت یک هفته به معرض نمایش گذاشته شده است.

غلامرضا جمالی زاده با اشاره به اینکه در این مسابقه، مهلت ارسال عکس ها از 8 تا20 مهرماه تعیین شده بود و با استقبال چشمگیر هنرمندان و عکاسان ملایر و سایر شهرهای کشور مواجه شد، گفت: هدف از برگزاری این مسابقه و نمایشگاه آثار منتخب، انعکاس و ترویج فرهنگ ناب عاشورایی و توجه به فرهنگ و آداب و رسوم مردم در عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، شناسایی و معرفی استعدادهای عکاسی و تشویق و ترغیب جوانان و علاقمندان به هنر عکاسی است.

وی افزود: بر اساس اعلام آقای منوچهر صحرانورد مسئول هیأت سیدالشهداء(ع) و دبیر مسابقه عکس عاشورایی، تعداد 165 قطعه عکس از سوی 76 نفر به دبیرخانه واصل شد که بعد از کدگذاری، عکس ها جهت بررسی نهایی در اختیار داوران مسابقه شامل سید مصطفی میرشاهولد، قاسم نهاوندی و عباس روزبهانی قرار گرفت.    

جمالی زاده عنوان کرد: پس از اظهار نظر داوران، در هر بخش 3 نفر به عنوان نفرات برتر معرفی و با اهدای جوایز و لوح تقدیر، طی مراسمی از سوی هیأت سیدالشهداء(ع) از آن ها و دست اندرکاران این مسابقه تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر، خاطر نشان کرد: در بخش شیر خوارگان؛ حسن عبدالملکی، مهرنوش ترکاشوند و جابر تکلوبیغش به ترتیب عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش آزاد؛ امیر حسین صحرانورد، مجید طلا و امیر حاتمی به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

وی افزود: از آنجا که برگزار کنندگان، فراخوان این مسابقه را در فضای مجازی منتشر کرده بودند، از شهرهای دیگر چون اهواز، اراک، همدان، بابل، کردستان، تهران، شیراز و ... نیز آثار فاخری به دبیرخانه این مسابقه رسید که منتخب آثار مسابقة مذکور از 15 تا 21 آبان برای بازدید علاقمندان از ساعت 8 صبح تا 14در مجتمع فرهنگی و هنری دایر می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه با استفاده از هنر عکاسی می توان فرهنگ سازی کرد، افزود: عکاسی هنری با عکاسی معمولی تفاوت دارد و عکاسان هنری می توانند اهداف، معنا و مفهوم را در قالب عکس به مخاطبان القا کنند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار