نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. آبان 1396 - 22:42   |   کد مطلب: 23882
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌های کاتسا ثمره اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا بوده و آمریکایی‌ها تحریم‌های کاتسا را با راهبرد نقص برجام به راه انداخته اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها تحریم‌های کاتسا(مادر تحریم‌ها) را از مصادیق بارز نقض برجام دانست و اظهار داشت: در این تحریم‌ها افراطی‌گری به‌وضوح موج می‌زند.

وی افزود: آمریکایی‌ها تحریم‌های کاتسا را با راهبرد نقص برجام به راه انداخته و درواقع در دل کاتسا روحیه استکباری و صهیونیسمی آمریکا هویدا است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای این تحریم‌ها درس بزرگی برای جمهوری اسلامی که هر چه بیشتر به توانمندی‌های داخلی و تولید تکیه کرده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند و بیش از این خود را معطل برجام توخالی نکند.

وی تحریم‌های کاتسا را ثمره اعتماد بیش‌ازحد به آمریکا دانست و بیان کرد: اصل مذاکره دوسویه بودن است اما در مذاکرات برجام آمریکا این‌گونه عمل نکرد و یک‌سویه بسیاری از بندهای برجام را زیر پا گذاشت.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به توصیه‌های رهبری به گروه مذاکره‌کننده تصریح کرد: رهبر انقلاب در شروع مذاکرات ضمن حرمت به تیم مذاکره‌کننده بیان کردند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.

وی افزود: خیلی‌ها آن‌چنان به مسائل برجام امیدوار بودند که گویی معجزه قرن توسط برجام رخ اتفاق می‌افتاد و این امیدها کاملاً توخالی بود و  بدعهدی آمریکا کاملاً قابل پیشی بینی بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر راهبردهای ایران محکم‌تر و ضابطه‌مندتر پیش می‌رفت این‌همه مشکلات را نداشتیم و قدرت هسته‌ای و سانتریفیوژها متوقف نمی‌شدند.

وی نفوذی بودن چند تن از اعضای تیم مذاکره‌کننده را یکی دیگر از مشکلات در برجام دانست و بیان کرد: برخی از افراد تیم مذاکره نفوذی و جاسوس دشمن از آب درآمدند که این مشکلات زیادی را به همراه داشته  و اگر تیم مذاکره‌کننده با روحیه انقلابی‌تر انتخاب می‌شدند تا از تمامیت ارزی ایران دفاع کنند بسیار بهتر بود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تأکید کرد: امروز مهم‌ترین راهبرد دولت پایان دادن به بازی نافرجام،  دست رد زدن به سینه آمریکایی‌ها و توجه به جدی ارکان به اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: مذاکرات جدید به‌هیچ‌وجه نباید در کشور مطرح‌شده و اعتماد به اروپایی‌ها بدون آمریکا به اصلاً به صلاح نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید اروپایی‌ها ابتدا خود را کنار ما نشان دهند  اما با کنار رفتن آمریکایی‌ها آن‌ها نیز شانه خالی می‌کنند.

وی گفت: دولت باید به دنبال توسعه دیپلماسی با سایر کشورها باشد چراکه  200 کشور در دنیا وجود داشته که یکی از آن‌ها آمریکا است و توسعه هر چه بیشتر روابط با کشورهای دنیا با انزوای آمریکا سرانجام می‌شود.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار