نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آبان 1396 - 15:35   |   کد مطلب: 23855
مسؤول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر گفت: در نیمه نخست امسال 37 پرونده در مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی داشتیم که شامل مشکلات همسرآزاری، کودک آزاری، بیکاری، اقدام به خودکشی و سایر خشونت‌ها بوده است.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس ؛ جعفر حسن‌زاده با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی اظهار کرد: این مرکز مکانی برای رسیدگی به بحران‌هاست و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که همه خدمات آن به صورت رایگان به مراجعین ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده این مرکز در ملایر در نیمه نخست امسال گفت:  این خدمات به صورت حضوری، تماس تلفنی خط 123 و حضور در محله‌های آسیب‌خیز بوده است.

مسئول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر از برقراری 527 تماس تلفنی با خط 123 اورژانس اجتماعی ملایر در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: بیشتر این تماس‌ها مرتبط با خدمات اورژانس بوده است.

وی بیان کرد: بیشتر این تماس‌ها در زمینه اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، متقاضیان طلاق، کودک‌آزاری، دختران و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب و... بوده است.

حسن زاده مهمترین رسالت اورژانس اجتماعی را  رسیدگی به بحران‌ها دانست و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 37 پرونده در مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی داشتیم که شامل مشکلات همسرآزاری، کودک‌آزاری، بیکاری، اقدام به خودکشی و سایر خشونت‌ها بوده است.

وی از ارجاع 261 پرونده طلاق توافقی توسط دادگستری به اورژانس اجتماعی ملایر در 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: بعد از ارائه مشاوره‌ای لازم توسط مشاورین و کارشناسان 30 مورد این پرونده‌ها به سازش منجر شده است.

مسؤول مرکز اورژانس اجتماعی ملایر در ادامه به حضور خودروی سیار مرکز اورژانس اجتماعی ملایر به مناطق آسیب‌خیز شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه 12 منطقه آسیب‌خیز ملایر از خدمات مختلف این مرکز بهره‌مند شدند.

وی سرکشی و گشت‌زنی در این مناطق، برگزاری کلاس‌های و دوره‌های آموزشی در این محلات توزیع بروشورها و جزوه‌های آموزشی و... را از اقدامات صورت گرفته توسط مددکاران و کارشناسان و روانشناسان مرکز در مناطق آسیب‌خیز ملایر دانست.

حسن‌زاده در ادامه با اشاره به انجام تفاهم‌نامه اورژانس اجتماعی ملایر با اورژانس 115، نیروی انتظامی و مرکز مشاوره بهزیستی اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها در راستای کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

وی برگزاری نشست‌های آموزشی، برگزاری همایش‌های مختلف با کارشناسان،آموزش مهارت‌های مختلف به دانش‌آموزان و نوآموزان در مهدهای کودک با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه کودک‌آزاری و... را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته اورژانس اجتماعی ملایر در نیمه نخست امسال دانست و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها تا پایان سال ادامه دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار