نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آبان 1396 - 20:28   |   کد مطلب: 23828
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس شوراي اسلامي گفت: مجمع نمایندگان استان همدان طی درخواستی از وزیر راه و شهرسازی تقاضای تسریع در آغاز این پروژه و اقدام سریع در احداث ایستگاه راه‌آهن همدان را داشتند.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس ؛ در پی تعلل وزارت راه در احداث ایستگاه راه‌آهن همدان و تأخیر در آغاز پروژه راه‌آهن همدان ـ ملایر نمایندگان همدان دست به قلم شدند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در این خصوص، با اعلام تقدیم درخواست مجمع نمایندگان همدان به وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: راه‌آهن تهران ـ همدان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است که با طرح دوفوریتی در مجلس ششم پروژه اجرایی آن کلید خورد.

وی تصریح کرد: پس از 13 سال و با پیگیری‌های مستمر، بهره‌برداری از راه‌آهن تهران ـ همدان در سال جاری صورت گرفت، اما با توجه به فاصله زمانی ایجاد شده در ارائه طرح پروژه راه‌آهن تا زمان بهره‌برداری، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و به تبع آن برنامه توسعه همدان دچار تغییراتی شده که دیگر قطار عادی پاسخگوی نیازهای برنامه‌های همدان نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: جانمایی ایستگاه راه‌آهن در نزدیکی همدان، عملیات احداث آن و برقی و دوطرفه شدن راه‌آهن از مواردی است که همواره مورد تأکید قرار بوده و پیگیری‌های لازم در این خصوص، با تشکیل جلسات متعدد با وزیر راه وشهرسازی و معاونان صورت گرفته است.

وی در خصوص لزوم آغاز عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن همدان ـ ملایر به عنوان محور مواصلاتی استان‌های جنوبی کشور گفت: این پروژه به لحاظ اقتصادی و فرهنگی تأثیر بسزایی در توسعه همدان دارد، به همین خاطر مجمع نمایندگان همدان در درخواستی از وزیر راه و شهرسازی درخواست تسریع در آغاز این پروژه و اقدام سریع در احداث  ایستگاه راه‌آهن همدان را داشتند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در ردیف اعتبارات ملی تعریف شده است، یادآور شد: ضرورت دارد نمایندگان استان و مسئولان با وحدت و همدلی پیگیر برنامه‌هایی که در توسعه و آبادانی همدان نقش زیربنایی را دارند، باشند.

وی اضافه کرد: در مجلس شورای اسلامی با رعایت سلسله مراتب، پیگیر اجرای پروژه‌های اولویت‌دار همدان از جمله موارد فوق هستیم و در صورت تأخیر هر یک از پروژه‌ها از همه اهرم‌های نظارتی استفاده می‌کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار