نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. آبان 1396 - 20:23   |   کد مطلب: 23827
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر خبر داد:
ساماندهی 99 درصد از گلزارهای شهدای ملایر
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر از ساماندهی 99 درصدی گلزارهای شهدای ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس ؛ محمدابراهیم مرادی با اشاره به اینکه امنیت کشور ما مرهون فداکاری و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است اظهار کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده بماند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌هایی حفظ فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشتن یاد و نام شهداست گفت: در این راستا حفظ و بازسازی گلزار شهدا امری مهم بوده و تاکنون نیز ساماندهی گلزارهای شهدا با موفقیت انجام شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر یک‌هزار و 100 شهید والامقام در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اظهار کرد: این شهدا در گلزارهای مناطق مختلف شهری و روستایی آرمیده‌اند.

وی از وجود 122 گلزار شهدا در ملایر خبر داد و افزود: از این تعداد 10 گلزار شهری و 112 گلزار روستایی است که این گلزارها یک‌هزار و 157 مزار شهید دارند.

مرادی با بیان اینکه با ساماندهی گلزار شهدا از ابتدای شروع کار تاکنون ساماندهی 99 درصد گلزارها انجام شده گفت: تنها یک درصد از گلزارهای شهدا باقیمانده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه تنها چهار گلزار شهید با چهار مزار  در سه روستا باقی مانده که همزمان با ساماندهی المان‌سازی آن نیز انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر گفت: با تخصیص اعتبارات لازم به زودی کار این تعداد مزار باقیمانده نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فاز اول المان سازی گلزارهای شهدا در ملایر انجام شده است، تصریح کرد: فاز دوم المان سازی نیز به زودی انجام می‌شود.

مرادی افزود: در حال حال حاضر المان‌سازی در گلزار شهدای عاشورای ملایر و روستاها انجام شده و فاز دوم آن در بهشت هاجر و شمس‌آباد انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه علاوه بر شهدای دفاع مقدس 22 شهید گمنام و دو تن از شهدای مدافع حرم نیز در گلزارهای شهدای ملایر آرمیده‎‌اند، گفت: شهدای مدافع حرم در گلزار شهدای بهشت هاجر و شهدای گمنام نیز در نقاط مختلف شهرستان ملایر شامل دانشگاه ملایر، دانشگاه آزاد واحد ملایر، میدان امامزاده عبدالله، بام ملایر، شهر جوکار، اسلام شهر آق‌گل  و دو حوزه علمیه برادران  و خواهران هستند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار