نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. آبان 1396 - 9:25   |   کد مطلب: 23816
امام جمعه ملایر با اشاره به سفر 6 روزه وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه گفت: امروز آمریکا برای قطع نفوذ ایران در منطقه به دنبال یارگیری است و با هماهنگ کردن کشورهای عربی و عربستان با عراق می خواهد راه نفوذ ایران را در منطقه ببندد.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا ؛حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: آنها نمی دانند که نفوذ ایران برآمده از دین و اسلام ناب محمدی(ص) است و این نفوذ و عظمت را در اربعین حسینی به نمایش خواهد گذاشت.
وی تاکید کرد: ملت ایران تا زمانیکه اسلام، ایمان، جهاد و شهادت را دارد، هیچ وقت از آمریکا و دست نشانده های آنها نمی ترسد، چراکه ما با اتحادیه اروپا انقلاب نکردیم.
حجت الاسلام برقراری بیان کرد: ما از نقض برجام استقبال نمی کنیم، اما اگر از طرف های مقابل نقض شود، ملت ایران هیچ هراسی ندارد و این راه را با استقامت ادامه می دهد.
وی همچنین اربعین حسینی را سفری بسیار تاثیرگذار و سیاسی دانست و افزود: این همایش بزرگ شیعیان پیام جهانی را به دنبال دارد و باید از این ظرفیت برای تکمیل تمدن اسلامی در دنیای اسلام استفاده کنیم.
خطیب جمعه ملایر با تاکید بر اینکه این سفر باید قانونی باشد و طبق نظر مراجع تقلید غیر قانونی بودن این سفر جایز و شرعی نیست، در عین حال از افزایش کرایه ها در این سفر معنوی انتقاد کرد و گفت: این امر با سیاست و آرمان های نظام اسلامی سازگار نیست.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: به جای گران کردن کرایه ها، مسئولان باید تسهیلات خدماتی برای رانندگان اتوبوس در نظر بگیرند.
وی افزود: به منظور پذیرایی از زائران امام حسین(ع) نیز موکبی در شهرستان ملایر در حال برپایی است که نیاز است خیران و نیکوکاران برای پذیرایی هر چه بهتر از زائران اربعین حسینی پار کار باشند.
وی همایش پیاده روی اربعین حسینی را نمایش وحدت اسلام؛ وحدت و همدلی مسلمانان و تشکر از مردم عراق دانست و تاکید کرد: زائران باید در این سفر مراقب برخی شیطنت ها باشند.
حجت الاسلام برقراری با اشاره به فرا رسیدن هشتم آبانماه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش آموزی بیان کرد: امثال شهید فهمیده و جوانان ایران عامل بازدارنده دشمن برای حمله به این کشور هستند که باید به عنوان الگو به جوانان و نوجوانان معرفی شوند.
وی با بیان اینکه هنوز زوایای شخصیتی شهید فهمیده ها آنگونه که شایسته است، بازگو نشده، اظهار کرد: ما امروز به تفکر شهید فهمیده ها نیازمندیم و دبیران و مربیان باید به شخصیت شهید فهمیده و شهید حججی ها بیشتر بپردازد که برگ زرینی به تاریخ جهاد و ایثار و شهادت ما افزودند.
امام جمعه ملایر همچنین به آیین تجلیل از مقام مصطفی خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از وی به عنوان یک شخصیت بزرگ و بازوی پدر برای به ثمر رساندن اهداف امام راحل(ره) یاد کردند.
حجت الاسلام برقراری با تاکید بر اینکه در وجود مصطفی خمینی آثار و نشانه ای از آقازادگی نبود، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش ها و کنفرانس های تجلیل از مقام این بزرگان درسی برای مسئولان و فرزندان است، چراکه نشانه آقازادگی خطری برای نظام اسلام است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار