نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. آبان 1396 - 13:29   |   کد مطلب: 23815
مدیرکل صندوق کارآفرینی استان همدان خبر داد؛
پرداخت یک میلیارد و 848 میلیون تسهیلات در سال 96
مدیرکل صندوق کارآفرینی استان همدان گفت: یک میلیارد و 848 میلیون تومان تسهیلات در سال جاری توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در نشست مشترک ملایر با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شهرستان به گلایه مندی های برخی کار آفرینان در زمینه های کمبود اعتبارات صندوق کارآفرینی امید اشاره و اظهار داشت: در این صندوق از سخت گیری های بیش از حد پرهیز کرد.

وی به اشکالاتی که پرداخت برخی تسهیلات بی مطالعه و بدون اخذ ضمانت و پشتوانه های لازم در دوران گذشته برای بخش‌های گوناگون اقتصاد و نظام بانکی ایجاد کرده است اشاره و  خواستار رعایت تمامی ضوابط در پرداخت تسهیلات صندوق شد.

 فرماندار ملایر گفت: باید با تبیین و تفهیم قوانین و توجیه اشخاص درخواست کننده از بروز سوء تفاهم و گله مندی پیش گیری شود.

وی افزایش تعامل صندوق با مدیریت ارشد شهرستان و دعوت از مدیر عامل صندوق جهت حضور و بازدید ظرفیت های شهرستان را خواستار شد و افزود: شهرستان ملایر با جاذبه ها و توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری که دارد باید مورد توجه و عنایت بیشتر بخش های مختلف کار آفرینی بویژه صندوق توسعه امید باشد.

مدیرکل صندوق کار آفرینی امید استان نیز ضمن تاکید بر پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرستان ملایر افزود: با مطالعه و بررسی های به عمل آمده شهرستان ملایر از قابلیت توسعه و بازگشت سرمایه بسیار بالایی در بخش های گوناگون برخوردار است و همین زمینه ساز حضور و همراهی ما با فعالین اقتصادی ملایر شده است.

افروخته در ادامه رسالت صندوق کار آفرینی امید را در پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و کسانی دانست که قابلیت جذب اعتبار از نظام بانکی ندارند، بویژه روستائیان، دانست.

وی با اشاره به لزوم مشارکت فعالین اقتصادی، مطابق مقررات، جهت اخذ تسهیلات، افزود: اقتضای وظیفه و کار ما رعایت بعضا سخت گیرانه ضوابطی است که ما را از ابتلا به اشکالاتی که در گذشته متوجه نظام بانکی و اقتصادی ما شده است مصون می دارد.

افروخته به یک میلیارد و هشت848میلیون تومانی تسهیلات پرداختی صندوق در سال جاری اشاره و افزود: این معادل 65 درصد اعتبار 3 میلیارد 296 میلیون تومانی صندوق در سال جاری است.

وی همچنین به تکمیل 4 میلیارد و 303 میلیون تومان طرح مصوب در سال جاری اشاره کرد و افزود: این رغم معادل 130 درصد کل اعتبارات سالیانه است که اکنون نیز پیگیر تامین مابقی اعتبار مورد نیاز این طرح ها هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار