نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1396 - 22:05   |   کد مطلب: 23810
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اظهار تأسف از اینکه فقط نیمی از زائران مراسم اربعین حسینی(ع) از سامانه سماح استفاده می‌کنند، هشدار داد که سفارت عراق از صدور ویزاهایی که در چارچوب این سامانه نباشد، سود بالایی می‎برد.

به گزارش ملایری‌ها احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست  روز گذشته(دوم آبان‌ماه) هیأت رئیسه فراکسیون حج و زیارت مجلس، عنوان کرد: با توجه به اینکه نمایندگان احساس کردند در برگزاری مراسم اربعین سوءمدیریت‌هایی وجود دارد، این نشست برگزار شد و مسئله گرانی قیمت ارز مسافرتی مطرح و مقرر شد از مسئولان امر در این زمینه توضیح خواسته شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ستاد اربعین و وزارت کشور باید تدبیری در خصوص تفاوت نرخ قیمت ارز در بازار آزاد و ارز ارائه شده به زائران اربعین حسینی(ع) باشد چراکه حدود 120 تومان هر دلار گران‌تر از نرخ بازار آزاد به زائران تحویل می‌شود، تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه حدود 2.5 میلیون زائر قرار است در ایام به کشور عراق بروند در مجموع این رقم، مبلغ بسیار زیادی می‌شود که این درآمدزایی ستاد اربعین محل خدشه و جای سئوال است.

وی به موضوع مجوز وزارت راه و شهرسازی برای افزایش دوبرابری قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری برای مسیرهای مرزی با کشور عراق اشاره و اظهار کرد: این مسئله نیز تورم‌زا است و اینکه گفته می‌شود این اتوبوس‎ها یک سر خالی برمی‌گردند توجیه قابل قبولی نیست؛ در حالی که ناوگان حمل و نقلی کشور عراق در اکثر مسیرها به زائران به صورت رایگان سرویس می‌دهد.

آزادی‌خواه با اشاره به عملکرد بسیار مثبت و منظم سامانه سماح برای ثبت نام زائران اربعین حسینی، ادامه داد: در نشست روز گذشته فراکسیون عنوان شد که با وجود این سرویس دهی بسیار خوب این سامانه اما متأسفانه فقط نیمی از زائران برای سفر به کربلا از طریق این سامانه اقدام به سفر می‌کنند و نیمی دیگر از زائران با حضور در سفارتخانه‌ها و آژانس‌های مسافرتی اقدام می‌کنند که این مسئله موجب بی نظمی و بی انضباطی نیز شده است.

سامانه سما مدیریت ترافیک و بیمه زائران را به خوبی انجام می‎دهد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: سامانه سماح مدیریت بسیار مناسبی در بحث ترافیک مرزها نیز دارد و به لحاظ مدیریت ترافیک، بیمه زائران و امنیت آن‌ها نیز بسیار موثر و مفید است ولی متأسفانه نیمی از زائران از این سامانه استفاده نکرده‌اند.

وزارت خارجه جلوی سود سفارت عراق را از محل صدور ویزا بگیرد

وی با بیان اینکه این سامانه بر اساس ترافیک و خلوتی مرزها بر اساس هر روز مجوز خروج صادر می‌کند و این مسئله خود موجب راحتی مسافران خواهد شد، افزود: متأسفانه سفارت عراق هم از زائرانی که به از طرق دیگر مانند حضور در مقابل سفارتخانه اقدام به اخذ ویزا می‌کنند، سود بالایی می‌رود که لازم است وزارت امور خارجه نسبت به این مسئله اقدام عاجل کند.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس توصیه کرد که زائرانی که هنوز اقدام به اخذ ویزا برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) نکرده‌‌اند فقط از سامانه سماح استفاده کنند تا مدیریت این مراسم به شکل بهتری صورت گیرد./
پایان پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار