نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. آبان 1396 - 10:50   |   کد مطلب: 23801
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري گفت: نحوه برخورد با حوادث هنور برای مردم فرهنگ سازی نشده است و نياز به کار بيشتري در اين زمينه وجود دارد.

 به گزارش ملایری‌ها؛ محمد حامدي نژاد صبح امروز در کارگروه امداد و نجات و آموزش همگاني و پدافند غير عامل شهرستان ملایربا با اشاره به عدم فرهنگ سازی برای مقابله با حوادث اظهار داشت: هنوز با چگونگي و فرهنگ برخورد با حوادث عجين نشده ايم.

وی با اشاره به به کشورهاي حادثه خيز مانند ژاپن و تاکید آنان بر اهميت فرهنگسازي در رابطه با برخورد و مقابله با حوادث اشاره و بیان کرد: نياز به کار بيشتري در اين زمينه وجود دارد و آمادگي لازم با برگزاري چند مانور به وجود نمي آيد.

معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري اضافه کرد: دستگاه هاي فعال در زمينه فرهنگ سازي مثل صداوسيما، آموزش و پرورش و ارشاد بايد در اين رابطه اقداماتي صورت دهند تا جامعه اي آماده براي مقابله با حوادث داشته باشيم.

وی با اشاره به دو حادثه مربوط به بارندگي هاي سال قبل گفت: بايد بايد با استفاده از تجربيات سال قبل مواردي که ممکن است در آنها نقصي وجود داشته باشد بررسي شوند و به مسئله آب روستايي و چاه هاي آنها توجه ويژه اي شود و برنامه ريزي ويژه اي صورت بگيرد تا مردم در فصل سرما کمتر اذيت شوند.

حامدی نژاد افزود: بحث راه آهن هم به شهرستان اضافه شده است بايد شرح وظايف هر دستگاه مشخص شود و در محدوده شهرستان اقدامات لازم مانند جايابي پدهاي هليکوپتر انجام گيرد.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان همدان نيز با اشاره به نزديک بودن اربعين حسيني افزود: کميته امداد و نجات اربعين از طرف استانداري به جمعيت هلال احمر واگذار شده است و نيروهاي ما در پايگاه هاي مورد نظر از امروز تا پايان اربعين در آماده باش قرار دارند.

حميد عرفي گفت: در رابطه با سياست سازمان امداد و نجات کشور در خصوص تشکيل تيم هاي واکنش سريع در سراسر ايران، در سال گذشته از جمعيت هلال احمر همدان 15 نفر از افراد نجات گر آموزش هاي لازم را در اين خصوص ديدند.

وي اضافه کرد: باتوجه به  فوريت شهرستان ملاير 10 نفر از نجات گران اين شهرستان براي آموزش تخصصي امداد جاده سيلاب و کوهستان به چاو و گيلان اعزام مي شوند و پس از آموزش ديدن به ارائه خدمات در شهرستان مي پردازند در مراحل بعد هم شهرستان هاي کبودرآهنگ و فامنين در اين طرح قرار مي گيرند.

معاون مديريت بحران استان همدان ضمن بيان اينکه يکي از موارد مهم در مرحله مقابله با حوادث اسکان اضطراري آسيب ديدگان احتمالي است، افزود: اسکان اضطراري معيارها و شاخص هاي خاص خود را دارد و در آن از استانداردهاي بين المللي و ضوابط جمعيت هلال احمر استفاده مي شود.

قهرمان زارعي ادامه داد: در سال هاي گذشته قرار بر اين بود که فرمانداري ها در شهرستان هاي مختلف نقاط اسکان اضطراري را تعيين کنند و در سال 96 تصميم بر اين شد که اقدامات گذشته به روزرساني شود.

وي اضافه کرد: شهرداري و بخشداري ها بايد در بحث جانمايي  مکان ها و زمين هايي که شرايط لازم براي اسکان اضطراري آسيب ديدگان احتمالي را دارند مشخص کنند.زمين هايي که مالکيت آنها مشکل نداشته باشد و پارک ها مي توانند به عنوان محل اسکان در نظر گرفته شوند.

زارعي با اشاره به برگزاري مانور سراسري زلزله و ايمني کشور که در 8 آذر برگزار خواهد شد، بيان کرد: در سال 95 استان همدان به عنوان يکي از استان هاي برتر در اين زمينه شناخته شد اين مانور در سال 96 با سالهاي قبل متفاوت است به دليل اينکه در گذشته مدارس منتخب فقط در مرکز استان وجود داشت ولي امسال در مراکز شهرستان ها هم مدارس منتخب با شرايط ويژه براي مانور انتخاب خواهند شد.

وي در پايان با اشاره به برگزاري کارگاه آموزشي تامين ستاد ويژه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان، گفت: اين گارگاه از 9 آبان به مدت 3 روز در مرکز استان برگزار مي شود و از هر شهرستان 30 نفر از مسئولين و مديران در اين کارگاه شرکت مي کنند و آموزش هاي لازم در خصوص مديريت بحران را دريافت مي کنند لازم به ذکر است که اين طرح در تمام کشور برگزار شده است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار