پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

28. مهر 1396 - 13:41   |   کد مطلب: 23783
فرماندار ملایری گفت: در اجرای طرح کرامت بنا داریم از ظرفیت و حضور بسیج و با مشارکت گسترده برای مقابله با پدیده شوم اعتیاد بهره مند شویم و تمام ظرفیت‌های شهرستان برای اجرای طرح کرامت پای کار آمده اند.

به گزارش ملایری‌ها؛  عبدالعظیم رضایی صبح امروز در همایش پیاده روی "نه به اعتیاد" در دریاچه کوثر ملایر  اظهار داشت: مواد مخدر یکی از معظلات بزرگ و اساسی کشور ما بوده  که منشا عمده آسیب های اجتماعی است و موجب دغدغه همه ی مردم، مسئولین و خانواده‌ها است.

وی افزود: مقام معظم رهبری دستور اکید داده اند که برای مبارزه با این پدیده شوم از تمام ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده شود.

فرماندار ملایر به همراهی مردم در این اجرای طرح کرامت تاکید و کرد و گفت: مردم اگر در اجرای این طرح یاری نکند کار به موفقیت نخواهد رسید.

وی گفت:  حضور مردم و بسیج در حل معظلات و بحران های بزرگ از جمله 8 سال دفاع مقدس و ایستادگی در مقابل قدرت های بزرگ  همواره با موفقیت بوده است.

رضایی بیان کرد: در اجرای طرح کرامت بنا داریم از ظرفیت و حضور  بسیج و با مشارکت گسترده برای مقابله با  پدیده شوم اعتیاد بهره مند بشویم.

وی تاکید کرد: امید است با اجرای برنامه های مناسب و استفاده از نتایج مثبت طرح  کرامت بتوان برنامه ای مدون برای کشور فراهم کرد.

فرماندار ملایر گفت: تجارت مرگ بار مواد مخدر به عنوان کثیف ترین تجارت جهانی در کنار تجارت قاچ انسان  و قاچاق نفت سالانه سودی معادل4500میلیارد دلار نصیب قاچاقچیان می کند.

وی افزود: سالانه حدود ده ها میلیار دلار خسارت مواد مخدر به کشور وارد شده این پول از جیب مردم و بیت المال به جیب دلالان و قاچاقچیان می‌رسد.

رضایی گفت: در مبارزه با مواد مخدر از ابتدای انقلاب صدمات و مجاهدت های بسیاری صورت گرفته که در این راه بیش از 3700 شهید و 12000 هزار جانباز تقدیم انقلاب شده است.

وی افزود: 70 درصد زندانیان در ارتباط با مواد مخدر بوده و 55 درصد طلاق ها در کشور با اعتیاد در ارتباط است.

فرماندار ملایر به مرگ روزانه 8 نفر بر اثر مواد مخدر در کشور اشاهر کد و افزود: 99 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی جوانان هستند.

وی گفت: متاسفانه 55 درصد خانواده ها بعد از گذشت 5 سال از اعتیاد فرزندان با خبر می شوند  که خود این یک اعلام خطر بزرگ است.

رضایی گفت: 28 درصد جوانانی که معتاد شده برای  اولین بار در منزل دوستانشان این مواد را تجربه می‌کنند و روزانه در کشور 100 نفر به خیل معتادان اضافه می شوند.

وی تاکید کرد: تنها بیکاری و بی سوادی موجب علت اعتیاد نیست و چه بسا کسانی که افراد مرفهی و ثزوتمندی هستند و گرفتار این پدیده شوم ده اند.

فرماندار ملایر گفت: خانواده ها برای مقابله با این پدیده شوم با رفتار فرزندان خود  و بر نیاز های آنها توجه بیشتری داشته باشند و  با دوستان آنها آشنا شوند.

وی با آمار وضعیت سواد معتادان اشاره کرد و گفت: 21 درصد معتادان مدارک دانشگاهی لیسانس و بالاتر دارند و فقط آنان 6 درصد بیسواد هستند.

رضایی در پایان تاکید کرد: هرکسی جان یک نفر را بدهد به منزله نجات بشریت است و به همین دلیل همه بایستی سعی بکنیم که به اندازه سهم خودمان در سطح شهرستان به این طرح کمک کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار