پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

23. مهر 1396 - 13:00   |   کد مطلب: 23739
استاندار همدان گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا انتحار سیاسی کرد و در حالی که می خواست ایران را منزوی کند، خود منزوی شد.

 

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا؛ محمدناصر نیکبخت با اشاره به آیه شریفه سوره مبارکه آل عمران ' وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ ' افزود: مکر دشمنان باعث می شود خود منزوی شوند؛ چرا که حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران آنچنان جواب قاطع، علمی و مستدل جوابی به ترامپ داد که جهانیان ترامپ و سیاست آمریکا را محکوم کردند.
وی ادامه داد: ترامپ در این سخرانی مانند انسان غرق شده ای دست به هر حرفی زد و همین موجب بالا رفتن عظمت ایران در جهان شد.
استاندار همدان گفت: سخنان ترامپ نشان داد حقانیت با ایران و ملت ایران است و اهانت و زورگویی از جانب آمریکا است.
نیکبخت تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا که چیزی از تاریخ نمی داند نشان داد که برگی از تاریخ را ورق نزده؛ چرا که خلیج همیشه فارس اسمی است که جهان آن را قبول دارد و در تاریخ به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: جامعه بین الملل این خلیج نیلگون را با نام زیبای خلیج فارس می شناسند و خواهند شناخت.
استاندار همدان با بیان اینکه سپاه پاسداران متشکل از ایرانیان است، افزود: سپاه یعنی مردم ایران و مردم ایران یعنی سپاه پاسداران، و این دو رکن جدانشدنی از یکدیگر هستند.
نیکبخت ادامه داد: رئیس جمهوری کشورمان آنچنان به تعرض کلامی ترامپ پاسخ داد که باعث شد ملت ایران با هر عقیده و سلیقه ای در برابر خصم رئیس جمهوری آمریکا از قبل متحت تر شده و در برابر هر ظلمی بایستند. 
وی افزود: رئیس جمهوری کشورمان عظمت ایران را با داشتن ولی فقیه توضیح داد و ثابت کرد که نظر رهبر معظم انقلاب برای ملت ایران حجت است و بهتر از این نمی توان جواب یاوه گویی های ترامپ را داد.
استاندار همدان با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران، جهانیان را به این نتیجه رساند که آمریکای ترامپ را منزوی کند و این برد و سربلندی برای ایران است، افزود: برجام معاهده بین دو فرد نیست بلکه معاهده ای بین المللی است و یک شخص نمی تواند معاهده را برهم زند و شرکای آمریکایی این برهم زدن ترامپ را نپذیرفتند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.
این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقام های بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است.
در همین ارتباط فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.
موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار